نرم افزارهای گرافیک

بی شک دنیای بی انتهای فتوشاپ photoshop  را  در کنار Illusterator  می توان به عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی گرافیک نام برد 

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت طراحی و تبلیغات ودنیای عکاسی کمپانی های تولید نرم افزارهای گرافیک نیز همگام با این پیشرفت ها دست به کار شده و شروع به برطرف سازی ایرادات گذشته ساخت و ارائه امکانات بروزرسانی شده زده اند.یکی ازهمین کمپانی ها؛ کمپانی معروف و شناخته شده ادوبی با نرم های های مختلف می باشد درباره گرافیک نام فتوشاپ بیشتر از همگان آشنااست.

نرم افزار Photoshop

کمتر کسی راسراغ داریم که با کامپیوتر کار کرده و چیزی از برنامه فتوشاپ ندیده و نشنیده باشد.نرم افزاری که حتی برای مبتدیان طراحی  هم می تواند کارآمد و مفید فایده باشد. فتوشاپ به عنوان یکی از پرکاربردترین برنامه های گرافیک دارای ابزارهای متنوع و مختلفی برای ویرایش وساخت و طراحی تصاویر است.این ابزارها در برنامه فتوشاپ به قدری قوی وهستند که بسیاری از کاربران این نرم افزار از فتوشاپ به عنوان دنیای بدون انتهای گرافیک نام می برند.برای خلق و ترکیب تصاویر مختلف گرافیکی فتوشاپ بهترین گزینه می تواند باشد ما در فتوشاپ می توانیم تصاویر را برش داده صاف کرده و یا بچرخانیم لک های تصاویر را پاک کنیم و یا رنگ ها را تغییر دهیم عکس ها را با یکدیگر ادغام وترکیب کرده و طرح جدیدی را بسازیم و ….

نرم افزارهای گرافیک

Illusterator ایلستریتور

یکی دیگر از برنامه های پرکاربرد کمپانی ادوبی نرم افزار Illusterator می باشدکه شباهت بسیاری به محیط کاری فتوشاپ دارد. یک نرم افزار بسیار قوی و پرقدرت درزمینه طراحی سایت ،طراحی لوگو طرح های گرافیکی و آیکون هاو… است.از این نرم افزار بیشتر برای طراحی وکتور، طراحی لوگو، کشیدن تصاویر و تمامی آثار برداری استفاده می شود. در مقایسه با فتوشاپ که از تصاویر پیکسلی پیروی می کند همانطور که گفتیم محاسبات Illustrator بر اساس معادلات و روابط ریاضی است و این قابلیت باعث می شود که با هر چقدر زوم کردن و یا تغییر انداز بر روی تصویر از کیفیت آن کاسته نشود و طرح هایی با قابلیت مقیاس پذیری خوبی داشته باشیم.ما در این برنامه می توانیم تغییر اندازه طرح را بدون پایین آمدن کیفیت وقابلیت چاپ با کیفیت و وضوح بالا؛ طراحی وکتور به صورت حرفه ای ؛ ساخت آیکون،ایجاد تصاویر تخت (flat و طراحی های کارتونی جهت استفاده از نرم افزار های انیمیشن سازی را انجام داد.

نرم افزارهای گرافیک-1

Adobe Lightroom

Adobe Lightroom به شما اجازه می دهد تمام عکس های خود را در یک مکان نگه دارید، و سازماندهی کنید، ویرایش کنید و اشتراک گذاری کنید. بسیاری از طراحان مایل به استفاده از Lightroom می باشند زیرا می توانند مشکلات پیچیده تصویر را مدیریت کنند. فتوشاپ برای ایجاد کارهای روزمره و فایل های خام طراحی نشده است.

با Lightroom شما می توانید تصاویر را بر روی کامپیوتر خود، iPad، iPhone یا دستگاه اندرویدی ذخیره کنید و حتی عکس ها را به صورت خودکار از تلفن خود به Lightroom منتقل کنید. بنابراین وقتی یک ویرایش انجام می دهید و چیزی مورد علاقه در یک مکان انجام می دهید، به طور خودکار در هر جای دیگر به روز می شود و با همگام سازی از خود مراقبت می کند

CorelDraw

کورل دراو مابراحتی میتوایند تصویربا کیفیتی را تولید کنید درواقع Corel Draw نرم افزار دیگری در زمینه تولید تصاویر وکتور است که با دراختیار داشتن ویژگی‌های بی‌نظیر گرافیکی می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی در زمینه طرح‌های صنعتی باشد. همچنین Corel Draw  امکاناتی دارد که هیچ نرم‌افزار ویرایشگری آن‌ها را ندارد و این نکته‌ای است که آن را از سایر نرم‌افزارها متمایز خواهد کرد. ابزار Alignment guide یکی از ابزارهای ویژه این نرم افزار گرافیکی است که شما را در مورد محل قرارگیری عناصر طراحی یاری خواهد داد. از طرف دیگر این نرم افزار خیلی راحت با فایل‌های گرافیکی حجیم کار می‌کند و درواقع همین نکته یکی دیگر از موارد منحصربه‌فرد این نرم افزار گرافیکی به شمار می‌رود.

نرم افزارهای گرافیک-کورل


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |