نقش گرافیک و طراحی پوستر در تبلیغات

در فضای پرازرقابت تبلیغاتی برای یک فروش موفق در تئاتر، نقش گرافیک و طراحی کارآمد و اصولی را نمی توان نادیده گرفت

نقش گرافیک و تبلیغات در تئاتر را با مروری اجمالی بر روند تجاری وفروش تئاتر ایران در سالهای اخیر به خوبی و به ضوح می توان احساس کرد.
جدای از مسائل حضور چهره های نامدار سینمایی واجتماعی ( سلبریتی ها ) در تئاتر ، بحث تبلیغات و نقش گرافیک و طراحان گرافیک در این تجارت را این روزها به وضوح می توان در طراحی پوستر، ساخت تیزر و دیگر متریال های تبلیغاتی تئاترها مشاهده کرد.

درسال های اخیر و با ظهور سالن های تئاتر مستقل و غیر دولتی گروه های نمایشی حالا نگاه ویژه و دقیق تری نسبت به فروش موفق و گیشه های خود دارند و برای موفیقت هرچه بهتر در این زمینه جدای از فاصله گرفتن از روند سنتی و قدیمی و منسوخ شده ای که بیشتر در بخش سالن های دولتی مورد استفاده قرار می گرفت اکنون پای عواملی چون مدیر تولید و تهیه کننده و سرمایه گذارهای شخصی و همچنین اسپانسرهای تجاری را به صحنه باز کرده اندکه همین موضوع می تواند مهر تاییدی بر این نگاه ویژه بر بخش گیشه ای یک تئاتر باشد، پس گروه های نمایشی برای فروش موفق و تامین بخش گیشه و سرمایه در حال گردش خود ، به طور قطع نیازمند یک برنامه ریزی تبلیغاتی با ایده های جذاب برای جذب مخاطب که تامین کننده این سرمایه ( خرید بلیط) است ، خواهند بود.

نقش گرافیک + بازینام1

طراحی پوستر به عنوان یکی از متریال های مهم در معرفی و تبلیغات موفق یک تئاتربه حساب می آید، که بسیاری ازکارگردان ها ویا صاحبان آثار تئاتری با کم توجهی به این موضوع مهم آنطورکه باید در معرفی و تبلیغات آثار خود موفق نبوده اند، گرچه با ظهور فضای مجازی و پلتفرم های اشتراک گذاری همچون شبکه های اجتماعی نقش روابط عمومی ها نیز به نوعی مخدوش و دچار اهمال شده ، تنها طراحی و ساخت و انتشار یک پوستر موفق و کارآمدمی تواند این نقصان را به خوبی جبران کند در حالیکه عکس این ماجرا نیز وجود داردو یک پوستر سخیف و سطح پایین می تواند مانع موفقیت یک اثر هنری بسیار موفق شود.

پس حالامی توان اینگونه نتیجه گرفت که برای یک فروش موفق در تئاتر آنهم باتوجه به نقش پر رنگ گیشه و نگاه آماری به بحث تئاتر تجاری و استفاده از ترفندهای کیفیتی همچون بکارگیری چهره ها ( سلبریتی ) ،حضور سرمایه گذارها و … نمی توان نقش طراحان گرافیک و ایده پردازان خلاق در موضوع تبلیغات را نادیده گرفت ، نکته مهمی که اکنون بسیاری از صاحبان آثار به آن رسیده اند که نقش گرافیک در متریال های تبلیغاتی یک اثر نقشی بسیار حیاتی و مهم به حساب می آید، نکته ای که حالا پای بساری از طراحان و گرافیست ها را نیز به صحنه تئاتر و جمع تئاتری رابازکرده است ، که می تواند به خودی خود بازار فعال و تجاری دوجانبه و سودمندچه برای هنرمندان تئاتر و چه برای طراحان پوستر و مجریان تبلیغاتی باشد.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *