گالری مژده و گالری فرشته درآبان نود و هفت میزبان آثاری هنری از هنرمندان تصویر ساز و نقاش  هستند و پاییز هنری را برای مخاطبان خود میزبانی می کنند

گالری مژده در آبان نود هفت میزبان نمایشگاه گروهی از آثارهنرمندان تصویر ساز باعنوان کلاغ ، بیست تصویر ، بیست روایت است.این نمایشگاه گروهی که توسط  گروه هنری” آمیدا” در گالری مژده راه اندازی شده است نمایشگاهی از آثار تصویر سازی است و اعضای این گروه را:

گالری+مژده

مریم ارشادی فارسانی، معصـــومه اعتبارزاده، بهدخت بهروزی، هاله تــوکلی، گلنـــاز خانعلیــزاده، آزاده خیــــرآبادی، زیبــــــا ذاکر، محسن رزاقی، الهام شایــــــان‌فر، مریم شــــاهورانی، آیســــان صادقی، عطیه ضیغمی، پریسا طالع‌زاده، الهه فرمانیان، فهیمه فریمانه، پیمان مبـارکی، امیرمحمدخانی، حمیده معتمــــدفر، ســارا نوروز کـــرمـــانشاهی و سیمین هنـــــرور تشکیل می دهند.

نمایشگاه “کلاغ ۲۰ تصویر ۲۰ روایت” عصر جمعه ۲۵ آبان در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷، افتتاح و غیر از شنبه تا دوم آذر ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به تماشا خواهد بود.

مجتبی کاکی دیوار آن خانه را به گالری فرشته آورد

دیوار آن خانه عنوان نمایشگاه انفرادی از مجتبی کاکی است که در آبان نود هفت در گالری فرشته با آثاری از نقاشی های این هنرمند به روی دیوار می روند.

موضوع و بیشتر آثا این نمایشگاه و آثارمجتبی کاکی با بهره گیری از اِلمان‌هایی از دوره قاجار مانند تصاویرِ پادشاهان این سلسله، حقیقتی تلخ از دل تاریخ را در پرتویی از رنگ و نقش غبار‌روبی می‌کند و پیش روی مخاطبِ امروز می‌آورد.

مجتبی کاکی درباره نمایشگاه خود اینگونه گفت: آدم‌ها می‌آیند و بی‌صداتر از آمدنشان می‌روند، اما در این فاصله قصه‌هایشان را به‌جا می‌گذارند. قصه‌ها در شکاف دیوارهای خانه‌ای که در آن متولد شده‌اند، خانه‌ای که همواره کوچک‌تر شده و به‌ تاراج می‌رود، پنهان می‌شوند.

گرچه سال‌هاست تصویرِ آنان که با مرده‌باد و زنده‌بادها بر تارک دیوار این خانه چسبانده و کنده شده‌، زیر غبار رنگ‌ روزگار پنهان می‌شود، همچون حقیقت تلخی در دل تاریخ آن خانه همیشه باقی خواهد ماند. کافیست به دیوارهای آن خانه بنگری و گوش به صدای نم‌گرفته‌ و ترک‌خورده‌شان بسپاری. شاید به قول بیهقی زمان آن است که به “دیوارهای آن خانه نیکو نگاه کنید”.

نمایشگاه “دیوار آن خانه” روز جمعه ۲۵ آبان‌ماه؛ ساعت ۱۶ در گالری فرشته به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک ۱۶۷۱ افتتاح خواهد شد و تا هفتم آذرماه ادامه دارد


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |