بازاریابی ، یک شغل ، یک حرفه

بازاریابی رسانه ای از طریق تولید پادکست و انتشار آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی امروزه به عنوان یکی از روش های مهم در امر تجارت های اینترنتی به حساب می آید

بازاریابی در فضای مجازی و همزمان وهمگام با رشد وارتقاء فروشگاه های اینترنتی و سیستم های جذب مشتری و معرفی محصولات به شیوه های مختلف و به روز شده ای به کمک فروشندگان و مدیران این وب سایت ها آمده است. اما از بین هزاران روش در امر بازاریابی تولید و انتشار پادکست به عنوان یکی از اساسی ترین و نوین ترین روش های تجارت  در فضای مجازی اکنون در حال محبوب شدن بیشتر از همیشه خود است.

پادکست چیست؟

پادکست (Podcast) یک روش ارائه‌ی محتوای صوتی -اینترنتی است که کاربران می‌توانند آن‌ را از اینترنت دانلود کرده و بشنوند. در واقع یک‌جور رادیوی اینترنتی است که می‌شود آن را بر روی پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال، تلفن همراه یا کامپیوتر گوش کرد. پادکست ها محتواهایی هستند که گویابرای زندگی امروز ما تولید می شوندو با توجه به عدم محدودیت ها و نوع وشیوه اجرایی دارای انعطاف های بیشتر و نامحدودی نسبت به دیگر رسانه ها هستند.

بازاریابی و اهمیت استفاده از پادکست ها

بازاریابی از طریق تولید و انتشار پادکست بی شک یکی از ارزان ترین و موثر ترین روش های بازاریابی نوین می تواند باشد؛ از آنجاییکه پادکست ها از طریق فرمت های شنیداری و به صورت نامحدود در فضای مجازی منتشر می شوند قطعن دارای بستر و پتانسیل بسیار خاص و مطلوبی برای تبلیغات هستند.استفاده مفید از این فضای تعریف شده برای کمپانی هایی که به معرفی و تبلیغات می پردازند امروزه به عنوان یک ابزار کارآمد در اختیار تیم های بازاریابی قراره گرفته است که می توانند با تولید یک پادکست و درج آگهی ، رپورتاژ، پیام تبلیغاتی و یا آموزشی و … و انتشار آن در فضای نامحدود مجازی به آنچه که به عنوان هدف آنها در کشف بازار و معرفی محصولات و یا تبلیغات و برند سازی قرار گرفته است برسند.

بازاریابی+پادکست صوتی

مزایای  بازاریابی با تولید پادکست

اولین نکته ای که به عنوان مزایای تولید پادکست می توان به آن اشاره کرد ارزان بودن آن با توجه به مقیاس توزیع و انتشار و پیام رسانی آن است که نسبت به دیگر رسانه ای تبلیغاتی بسیار ارزان تر و متعارف تر برای صاحبان کمپانی ها تمام می شود.

قابل حمل بودن در همه جا و استراک گذاری و انتشار راحت و بدون دردسر آن یکی دیگراز مزایای این رسانه است و ایجاد ارتباط جمعی از طریق استراک گذاری آن و دریافت لینک های مفید از بهترین مزایای پادکست ها محسوب می شود.

چگونه یک پادکست با کیفیت و کارآمد تولید کنیم 

استفاده از ابزار هایی چون  ؛  متون خوب ، استفاده از گوینده ها و صداپیشه های نامدار و حرفه ای  ؛ استفاده از استودیو های حرفه ای و مجهز ؛ استفاده و بکارگیری از افکت هاو افکتور ها و مدیریت و کارگردانی درست و دقیق می تواند در ساخت یک پادکست ایده آل به کار آیند.

سخن آخر 

پادکست باتوجه به بستر مناسبی که در خود نهفته دارند اکنون به عنوان یکی از بهترین  راه و روش های  نو و نوین در امر بازاریابی  به عنوان ابزاری کارآمد و بسیار مفید به حساب می آیند. پس با شناخت صحیح و کامل و درستاز مزایای این ابزار می توان به هدف های اصلی و مهم تر در امر بازاریابی دست یافت و همه اینها بسته به توان  وقدرت انتشار و تولید با کیفیت پادکست ها مربوط می شود.


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |