خلاقیت در عکاسی می تواند یکی ازمهم ترین و کاربردی ترین روش ها برای تولید محتوای جذاب باشد

خلاقیت در عکاسی می تواند عکس های و محتوای تولیدشده توسط شما را به عنوان یک محتوای جذاب و با کیفیت در تمامی سطوح و به بهترین شکل معرفی کند.

صنعت عکاسی را امروزه می توان به عنوان یکی از مهمترین و کاربردی ترین صنایع در موضوع تبلیغات، تولید محتوا و انواع مدیا و تولیدات رسانه ای معرفی کرد. امروزه و با توجه به رشد روز افزون و پیشرفت وهمچنین بکارگیری انواع رسانه ها، شبکه های اجتماعی و تولیدات محتوا در بستر این پلتفرم ها، استفاده از صنعت عکاسی نوین به عنوان یکی از مهم ترین، اساسی ترین و کاربردی ترین موارد محسوب می شود.

تصور کنید برای تهیه یک محتوای ساده و یا یک محتوای کاملا حرفه ای و انتشار آن در بستر شبکه های اجتماعی، شما بدون شک نیازمند به عکاسی( تصویر و مدیا) خواهید داشت.پس برای تهیه و ساخت انواع این محتواها در کنار تمامی خلاقیت های فردی، ایده پردازی و داشتن انواع ابزارها و… نیازمند تخصص ویژه ای نیز خواهید بود.

خلاقیت در عکاسی، یکی از همان موارد بسیار مهم و اساسی و همچنین بسیارکاربردی در این زمینه است.داشتن تخصص در کنار ایده پردازی صحیح و آگاهانه می تواند مسیر عبور شما را تا حدود بسیار زیادی هموار کند.

به عنوان مثال، اگر شما به عنوان یک عکاس پروژه های تبلیغاتی، تصمیم به ساخت و تولید محتوای تبلیغاتی گرفته اید، بدون شک محکوم به استفاده بی نهایت از خلاقیت، ایده پردازی و تخصص خود و همکاران خود خواهید بود، چرا که بدون استفاده از این موارد،بدون هیچ تعارفی پروژه شما با شکست احتمالی مواجه خواهد شد.خلاقیت جز جدانشدنی و اصلی ترین مورد برای این موضوع است.

زندگی در دنیای یک عکاس و تولیدکننده محتوا چگونه است؟

سرعت، کیفیت، آگاهی و پردازش انواع ایده های نوین و جدید، یعنی تمام زندگی یک تولیدکننده ی محتوا.داشتن ایده های مناسب، داشتن انواع آگاهی درباره انواع موضوعات و همچنین پرداخت صحیح و درست به ایده ها، داشتن انواع ابزارها و دانش استفاده صحیح از آنها در کنار بکارگیری از تکنولوژی، یعنی موفقیت یک تولید کننده محتوا.

خوب دیدن و خوب نگاه کردن و بررسی تمامی موارد یک سوژه و یا یک موضوع و داشتن آگاهی و دانش فراتر از آن را برای موفق شدن در هر زمینه ای جدی بگیرید.داشتن انواع تمرین ها، یادگیری و اشتراک گذاری تجربه ها در هر پروژه می تواند به عنوان یک درس دانشگاهی برای هرکدام از ما باشد.

شما به عنوان یک عکاس برای خلق انواع ایده های خود، گاهی نیازمند به برخی ابزارها، و برخی برنامه های کاربردی خواهید شد، که این موارد را یا خود می توانید به تنهایی برطرف کنید ویا اینکه با همکاری با دیگر افراد مجرب در این زمینه پروژه خود را پیش ببرید.

در کل تمام روند زندگی یک عکاس حرفه ای را می توان در کنار داشتن دوربین، ابزار آلات و تجهیزات، به داشتن آگاهی، ایده پردازی و خلاقیت توصیف کرد، چرا که صرفا داشتن انواع دوربین ها، تجهیزات و ابزارآلات حرفه ای بدون داشتن ایده های خلاق نمیتواند هیچ خروجی قابل قبول و موفقی داشته باشد.

خلاقیت در عکاسی

استفاده از انواع چشم اندازها، قاب ها و سوژه ها، استفاده از انواع نور، رنگ و انواع موضوع های جذاب هرکدام در لحظه و درآن خود می توانند از شما یک عکاس خلاق و حرفه ای و بسازند، به شرط آنکه ، خوب و دقیق تر از همیشه به اطرف و پیرامون خود نگاه کنید.

استفاده از انواع لنزها، انواع دوربین ها، انواع تجهیزات می تواند کارشما را تاحدود بسیار زیادی آسان تر کند ولی این موضوع زمانی اتفاق می افتد که شما به عنوان یک عکاس حرفه ای، مکان ها، زمان ها، سوژه ها، نورها و موقیعت ها و… را به عنوان یک کاشف و جستجوگر کشف کنید.آنوقت خواهید دید که ادغام خلاقیت شما با این موارد می تواند منجر به یک خروجی بسیار با کیفیت و یا یک محتوای مطلوب و خاص شود.

از چه چیزهایی عکاسی کنیم؟

شاید برای شما هم در گام های اول و نخستین روزهای عکاسی این موضوع پیش آمده باشد که چه چیزهایی می توانند سوژه مناسبی برای عکاسی باشند؟ و شاید گاهی برای رسیدن به پاسخ این سوال دچار سردرگرمی شده باشید، چرا که گاهی تکرار برخی سوژه ها، تکنیک ها،قاب ها و برخی از روش ها می تواند شما را بعد از مدتی دچار حس درجا زدن کند.

ما در اینجه به صورت کلی به برخی از موارد برای عکاسی اشاره میکنیم که به احتمال زیاد کارآمد خواهند بود.

انواع چشم اندازها را تجربه کنید، به عنوان مثال: عکاسی از خیابان، پرتره، ورزشی، عکاسی در شب، حیوانات، عکاسی از غذا، معماری ، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی سیاه و سفید، عکاسی فصلی و تایم لپس و…

شما می توانید در هرکدام از این موارد از انواع لنزها، انواع نورپردازی ها و انواع اخلاقیت های خود استفاده کنید.در هنگام عکاسی برای خود انواع چالش ها را بسازید و نهایت خلاقیت خود را در هرکدام از موارد به بهترین شکل ممکن بکار بگیرید.

خلاقیت در عکاسی

خلاقیت در عکاسی را در هر سوژه و در هر اتفاق برای خود به شکل تازه و جدیدی تعریف کنیدو برای رسیدن به مقصود نهایی به اولین عکس قانع نباشید.اگر شما در کنار عکاسی به دنبال تولید محتوای با کیفیت نیز هستید حتمن این موارد را به شکل حرفه ای جدی بگیرید.استفاده از انواع تجهیزات هرچند حرفه ای و خاص، به تنهایی، هرگز نمی توانند به شما کمک کنند.

نتیجه گیری: کسب تجربه و افزودن مهارت کافی در صنعت عکاسی یک امر ضروری است، که برای رسیدن به این مقصود شما نیازمند رسیدن به آگاهی و دانش لازم در این زمینه هستید که پس از کسب این مهارت ها می توانید در کنار بکارگیری از انواع تجهیزات حرفه ای ایده های خود را درهنگام انجام انواع تمرین ها، ساخته و پرورش دهید و آنها را بسادگی اجرا کنید.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *