تاثیر رنگ در عکاسی و تهیه یک عکس حرفه ای

تاثیر رنگ در عکاسی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین تاثیرات و یکی از مهم ترین عوامل در تهیه یک عکس حرفه ای دانست

بدون شک دنیای بدون رنگ ، دنیای زیبایی نخواهد بود ، این رنگ ها هستند که به اشیاء و محیط پیرامون ما جان می دهند ، آنها را می سازند وگاهی نیز بیان کننده احساسات هستند.

رنگ ها ارتباط بسیار مستقیمی با ذهن و قدرت بینایی ما دارند. طیف ها به دلیل داشتن طول موج های در حال نوسان خاص و رابطه مستقیمی را با ذهن و حالات روانی و احساسات ما برقرار کرده اند.

گاهی این رنگ ها می توانند درشکل درمان های روحی و روانی و برانگیختن برخی احساسات نیز بکار گرفته شوند و این خود نشان از قدرت بسیار بالا و قوی ارتباطی بین مغز انسان و رنگ ها دارد.

رنگ ها در متریال های تبلیغاتی ، پیام رسان های مهم ومفیدی هستند

تاثیر رنگ در یک تابلو و یا یک پوستر تبلیغاتی به اندازه کل ایده و دیگر ابزارهای اجرایی آن تابلو و یا پوستر می تواند مهم و اساسی باشد. گاهی استفاده از یک رنگ می تواند خود به تنهایی یک زبان گویا برای ارسال آن پیام تبلیغاتی باشد.

رنگ ها همانطوری که گفته شد، دارای طول موج های متفاوتی هستند وبه صورت دائم با چشم و ذهن انسان ها به طور مستقیم در ارتباط هستند.پس اگر شما به عنوان طراح یک پوستر گرافیکی تصمیم به طراحی دارید نقش و تاثیر رنگ را به شدت جدی بگیرید.

رنگ ها به ایده ، فکر ، طرح و در نهایت به اثر تبلیغاتی شما به بهترین شکل جان می دهند و به خوبی نقش یک پیام رسان و زبان گویا را در طرح تبلیغاتی شما ایفا می کنند.

تاثیر رنگ+ بازینام

تاثیر رنگ در عکاسی و عوامل مهم در تهیه یک عکس حرفه ای

قطعن برای تمامی کسانی که به صورت حرفه ای عکاسی می کنند ، نورپردازی و ادیت رنگ ها در عکاسی به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل در تهیه یک عکس حرفه ای است.

برای یک عکاس بسیار مهم است که تصویری را ثبت کند که جدای از کیفیت مطلوب آن بسیار شبیه و نزدیک به سوژه مورد نظر و القاء کننده حس و حال روانی آن باشد.شکل نورپردازی ها ، طیف رنگ ها و گاهی ترکیب آنها می تواند تصاویری جادویی را به ثبت برساند.

پیوند عمیق نورو رنگ و ارتباط مستیم آن ها در ایجاد رنگ هایی خاص می تواند کار هر عکاس حرفه ای را به طبق همان قدر سخت و در عین حال شیرین کند.

انتقال پیام عکس ، حس و حال و بُعد روانی احساسی آن جدای از قاب و کادر بندی ها در نور پردازی و رنگ بندی ها خلاصه می شود.نقش و تاثیر رنگ در عکاسی مساوی است با جان و زبان دادن به یک تصویر برای گفتن پیام خود.

گاهی لازم است برای تهیه یک پوستر ، یک بیلبورد تبلیغاتی و یک محصول صنعتی تجاری ازیک عکس به عنوان متریال اصلی استفاده کنید. به عنوان مثال برای معرفی یک محصول از یک شرکت مواد آرایشی به سراغ عکاسی از آن محصول جدید می رویم .

به طور حتم در شکل و فرم عکاسی صنعتی تبلیغاتی می بایست با رعایت اصول کلی و مهم به دیگر اصول خلاق نیز تکیه کرد و در کنار این موارد ، از نور می توان به عنوان عنصر مهم برای ایجاد رنگ ها استفاده مفید کرد.وبا توجه به محتوای آن محصول مانند : کیفیت ، نوع استفاده و کاربرد آن ، شناخت کامل از طیف و طبقه مشتریان آن محصول و…به سراغ رنگ و یا رنگ هایی برویم که به فروش آن محصول از لحاظ دیداری ( بصری ) و احساسی کمک کرده و همچنین شکل و نوع رنگ بندی به گونه ای طراحی شود که حس طلب ، نیاز و خرید را در مشتریان آن محصول تقویت کند. این نکته مهم به خودی خود نیازمند تسلط کامل و دانش بسیار وسیع درباره روانشناسی رنگ ها است.

نورپردازی درست و حرفه ای در ایجاد رنگ ها و همچنین در ادیت رنگ تصاویر نقش بسیار مهمی داردو براحتی نمیتوان از کنار این مهم عبور کرد چرا که نور ها عوامل سازنده رنگ ها هستند و رنگ ها زبان یک اثر.

تاثیر نور در عکاسی

تاثیر رنگ در یک تصویر به اندازه کل یک اثر هنری می تواند در انتقال مفاهیم و حس و حال مضمون آن عکس موثر باشد. ازآنجاییکه رنگ ها دارای بُعد روانی هستند ، به عنوان یک ابزار کاربردی می توانند مورد توجه طراحان و عکاسان حرفه باشند.

عکاسی مدلینگ ، عکاسی از چهره و پرتره و نقش و تاثیر رنگ در آن

یکی دیگر از شاخه های بسیار مهم که امروزه با توجه به رشد روزافزون پلتفرم های اجتماعی بر پایه عکس و تصویر بنا شده است پلتفرم پرطرفداراینستاگرام است ، که امروزه بسیاری افراد به صورت حرفه ای از این پلتفرم کسب درآمد می کنند ، استفاده از عکس های چهره های معروف و شخصیت های نامدار اجتماعی ، و صنعت مدلینگ بسیار مورد توجه کاربران و مخاطبان اینستاگرام قرار گرفته است.

بسیاری از کمپانی های تبلیغاتی به مانند دیگر چهره های نامدار هنری ، اجتماعی ، ( سلبریتی ها ) برای حضور هرچه قوی تر در این پلتفرم ها به استفاده از عکاسی مدلینگ و عکاسی صنعتی تبلیغاتی برای رونق دهی به کسب کارهای خود روی آورده اند.

استفاده از شخصیت های معروف سینمایی ، ورزشی ، هنری و اجتماعی در تبلیغات ، آنها را نیزناخواسته مجبور به، بروزرسانی در این عرصه کرده است. از آنجایی که در حال حاضر این نوع ترفند تبلیغاتی پر کاربرد به عنوان صنعت تجاری و کسب درآمد محسوب می شود ، این افراد برای اینکه جایگاه خود را از دست نداده و همچنان حضور مستمر و دائمی در این تجارت داشته باشند، نیازمند به تبلیغات خود نیز هستند.

همین موضوع می تواند نقطه عطفی برای عکاسان حرفه ای که دانش و تجربه کافی در این زمینه را دارند باشد. بدون شک در این رقابت بسیار وسیع و در عین حال سخت که هر روزه با توجه به ساخت و تولید نرم افزاز های بسیار متنوع گرافیکی و ادیت عکس و تصویر شکل می گیرد، تنها کسانی موفق هستند که جدای از خلاقیت ، دارای دانش کافی باشند.

برای یک عکاس حرفه ای مهم است تا درباره تاثیر رنگ در عکاسی چهره و صنعت مدلینگ بسیار بداند.اینکه در هنگام نورپردازی و یا ادیت عکس چگونه می تواند به بهترین راحت ترین شکل حس حال و پیام آن تصویر را مخاطبان خود منتقل کند.

بدون شک در این بازار شلوغ ، بسیار وسیع و رقابتی کسانی موفق تر هستند که دنیای رنگ ها ، تاثیر رنگ ها در زندگی و افکار و همچنین جهان بی انتهای خلاقیت غنی باشند.

تاثیر رنگ در عکاسی

گاهی یک برند معروف برای معرفی تک محصول خود به سراغ افرادی خاص نیز می رود. افرادی که شاید به مانند چهره ها دارای نام و عنوان نباشند ولی از لحاظ شکل و حالات چهره و گاهی رنگ پوست و ترکیب همگی آنها در کنار یکدیگر می تواند بهترین شکل یک اثر تبلیغاتی را بسازند.

گاهی تاثیر رنگ پوست ، چهره و ترکیب آنها می تواند به خودی خود پدیدآورنده یک اثر هنری خلاق و در عین حال بسیار حرفه ای نیز باشند.

امروزه بسیاری از افراد و فعالان صنعت مدلینگ به سراغ ایده های خلاقانه تری می روند تا بتوانند در عین رعایت اصول حرفه ای با راحت ترین و نزدیک ترین روش به موفقیت برسند.

اکنون با توجه به مواردی که درباره نقش رنگ ها در صنعت عکاسی گفته شد ، میتوان نقش پر رنگ، رنگ ها را جدی گرفت همانطوریکه این عنصر دوست داشتنی درساله در صنعت مد به عنوان رنگ سال ،طیفی را به جهانیان معرفی می کند، پس برای یک عکاسی حرفه ای نیز مهم است که درباره تاثیر رنگ در عکاسی و روانشناسی رنگ ها و دیگر موارد اطلاعات کامل و جامع و بروزی داشته باشد.


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *