اسپیلبرگ فیلم نجات سرباز رایان را با صحنه های پرالتهاب و جنون آمیز در ساحل نرماندی آغاز می کند ؛ بیست و پنچ دقیقه نفس گیری که تنها اسپیلبرگ از پس آن بر می آید

همواره در سینمای جهان سکانس های ابتدایی مخکوب کننده و هیجان انگیزی وجود داشته اند که تا مدت ها در ذهن مخاطبین جا خوش کرده و یا برای همیشه ماندگار شده اند.اسپیلبرگ کارگردان نامدار سینمای جهان با فیلم نجات سرباز رایان به سینمای جنگ می رود ، داستانی به نویسندگی رابرت رودات که  تیم نجاتی را به فرماندهی جان میلر با بازی تام هنکس که در دل دنیای پر خشونت و دراماتیک جنگ جهانی را مامور نجات سربازی به نام رایان می کند که دیگر برادرانش را درجنگ از دست داده است را روایت می کند.

این فیلم اسپیلبرگ که به عنوان پرفروش ترین فیلم درسال ۱۹۹۸ نیز معرف است با خودجایزه اسکار را برای این کارگردان به ارمغان آورد. 

اسپیلبرگ+نرماندی

اما یکی از صحنه جذاب این فیلم ( نجات سرباز رایان) صحنه حضور سربازان در ساحل نرماندی است. بیست و پنج دقیقه پر التهاب در همان ابتدای فیلم جای هیچگونه فکر کردی را به تماشاگر نمی دهد.گلوله ها و خمپاره هایی که پشت سر هم و بی وقفه بر سر سربازانی که در ساحل نرماندی پیاده می شوند، ریخته می شود را به یکی از بهترین آغاز ها تبدیل کرده است. این کارگردان قبل از ساخت این فیلم و این سکانس رویایی ، مستندی در مورد پیاده شدن سربازان آمریکایی در نرماندی ساخته بود، و با بازماندگان آن جنگ هم مصاحبه های خوبی را انجام داده بود که بی شک در ساخت نبردهای فیلم به او کمک وافری کرده است.

سکانس پیاده دن سربازاندرساحل نرماندی از طرف مجله امپایر به عنوان بهترین سکانس نبرد تاریخ سینما انتخاب شده‌است.

دسته‌ها: سینما

بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |