مرورچند اثر ازمارتین اسکورسیزی کارگردان ایتالیایی آمریکایی و آقای خشن سینمای هالییود ئ جهان

زمانیکه عاشقان و شیفتگان رابرت دنیرو بازیگر نامدار سینمای جهان در اوج هنر بازیگری وی برای دیدن فیلم های این بازیگر لحظه شماری می کردند مارتین اسکورسیزی با یک انتخاب مناسب به عنوان کارگردان ازین بازیگر توانمند در فیلم معروف گاو خشمگین به عنوان نقش اول بهره جست ، رابرت دنیرو در فیلم گاو خشمگین خوش درخشید و در بین علاقه مندان و طرفداران خود به عنوان یک بازیگر محبوب معرفی شد.فیلم گاو خشمگین در بدترین روزهای مارتین اسکورسیزی از لحاظ روحی روانی ساخته شد.فیلم گاو خشمگین اولین فیلم زندگی‌نامه‌ای بسیار فوق‌العاده اسکورسیزی بود که سال ۱۹۸۰ به پرده‌ سینماها آمد. این فیلم به‌عنوان یک شاهکار سینمایی ارزیابی شد و عنوان بهترین فیلم دهه ۸۰ را نیز کسب کرد. فیلم نامزد هشت جایزه اسکار ازجمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و اولین نامزدی اسکورسیزی برای بهترین کارگردانی بود که دنیرو اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفت.

مارتین اسکورسیزی

راننده تاکسی ؛ مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۷۶با این فیلم سینمای جهان را شگفت زده کرد، فیلم سینمایی راننده تاکسی با بازی رابرت دنیرو و جودی فاستر برنده جایزه نخل کن شد. رابرت دنیرو در این فیلم پر خشونت نیز بسیار خوش درخشید و نظر بسیاری از منتقدان را به به هنر بازیگری خود جلب کرد.

اما در شاتر آیلند ( جزیره شاتر ) اینبار لئوناردو دی کاپیریو جایگزین رابرت دنیروی فیلم های مارتین اسکورسیزی شده بود که البته دی کاپریو نیز در این فیلم بسیار خوش درخشید، فیلم شاتر آیلند و یا همان جزیره شاتر در سال ۲۰۱۰ به پرده سینماها آمد.دی‌کاپریو در نشست خبری نمایش این فیلم در جشنواره برلین، «جزیره شاتر» را سخت‌ترین نقش‌آفرینی کارنامه سینمایی‌اش دانست و گفت: «واقعا دیوانگی است که بازیگری فرصت همکاری با مارتین اسکورسیزی را از دست بدهد. امیدوارم بازهم بتوانم در فیلم‌های بعدی با او همکاری کنم.

کارنامه هنری این کارگردان نامدار سینمای جهان را با دیدن این فیلم ها مرورکنید:

آخرین وسوسه مسیح / گرگ وال استریت / رفقای خوب/ مردگان / خیابان اصلی /دارودسته نیویورکی / خلاقیت هوگو کابرت / کازینو / هوانورد و…

دسته‌ها: سینما

بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |