عکاسی از غذا با موبایل

غذاها همیشه برای ما به عنوان یکی از مهمترین دغدغه ها و در عین حال شیرین ترین نیازها محسوب می شوند.اگر شما هم جز علاقه مندان به سرو انواع غذاها هستید بدون شک با انواع طراحی، چیدمان، دیزاین در سرو آنها نیز مواجه شده اید.غذاهایی که حتی با دیدن آنها ممکن است اشتهای شما تحریک شده و در آن واحد گرسنگی به سراغ شما بیاید.

طراحی، شکل و رنگ وبوی یک غذا به عنوان مهمترین عناصر در هنگام سرو آن محسوب میشود، همین موضوع برای تمامی سرآشپزها، مدیران انواع آشپزخانه ها، رستوران ها بزرگ و کوچک به عنوان اصلی ترین و مهمترین دغدغه محسوب می شود.

تصور کنید شما به عنوان مالک یه رستوران با انواع غذاهای مختلف، تصمیم دارید تا در منوی خود تصاویری از تمام غذاهای موجود در رستوران را به گونه ای درج کنید که مشتریان شما با دیدن آن تصاویر و یا توضیحات در منوی رستوران شما بتوانند براحتی انتخابی درست را انجام دهند.

برای همین منظور، شما می بایست برای منوی خود دست بکار شده و چند عکس حرفه ای و جذاب از تمام غذاهای خود تهیه کنید.این تنها یک مثال ساده برای شروع یک ماجرای هیجانی بود.ما تصمیم داریم تا اینبار این هیجان شیرین را با عکاسی توسط موبایل تجربه کنیم،پس با ما تا انتهای این پست همراه باشید.

بطورکلی عکاسی کردن با موبایل را میتوان به عنوان یکی از لذت بخش ترین کارها برای علاقه مندان به عکاسی و ثبت لحظه ها و تصاویر زیبا دانست. اما امروزه و با توجه به رشد روزافزون درباره استفاده از انواع تلفن های همراه به عنوان ابزارهایی کارآمد که بوسیله آنها می توان کلیه امور زندگی مدرن امروزی را مدیریت کرد، استفاده از این ابزار، یعنی موبایل می تواند به عنوان نقطه عطفی درجهت بهره مندی از بسیاری موارد مهم در امر تبلیغات، تامین محتوا، حضور چشمگیر در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری مطالب و… برای همه ما باشد.

عکاسی از غذا با موبایل

درمیان این حجم از فعالیت ها و کارایی های موبایل می توان به نکته اصلی آن، یعنی عکاسی با موبایل را به شکل جالب و هیجانی مورد بررسی قرار داد.شما میتوانید با استفاده از یک گوشی تلفن همراه شخصی مجهز به دوربین، از انواع لحظه ها، موقیعت ها و اتفاقات تصویربرداری و عکاسی کرده و آنها را در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته ویا به صورت شخصی آنها را بایگانی کنید.

یکی از بهترین و جذاب ترین موقعیت های عکاسی با این ابزار را میتوان به عکاسی از غذا با موبایل ربط داد.استفاده از خلاقیت، هنر، دانش نورپردازی، دانش عکاسی، قاب بندی و مواردی چون رنگ بندی ها، ادیت و… میتواند از شما یک عکاس حرفه ای در این زمینه بسازد.

امروزه بسیاری از بلاگرها، کمپانی های تبلیغات رستورانی و غذا، تولیدکنندگان و علاقه مندان به این رشته از این روش برای معرفی هرچه بهتر محصولات، کسب درآمد، تبلیغات شبکه ای و مویرگی و ازهمه مهمتر تامین محتوای حرفه ای به شکل مطلوبی استفاده بهینه می کنند.

اهدافی که برای این منظور میتوان به آنها اشاره کرد، موارد بسیاری هستند که در اینجا به چند مورد ازآنها به صورت مختصر اشاره خواهیم کرد:

  • معرفی و تبلیغات مواد غذایی
  • تبلیغات انواع غذاهای رستوان ها
  • آموزش انواع سفره آرایی
  • تهیه انواع بیلبوردها و پوسترها

همانطوریکه گفته شد، شما برای انجام این کار، نیازبه امکانات بسیارخاص و حرفه ای ندارید ولی این موضوع را فراموش نکنید که لازمه ی موفقیت در هر زمینه ای، داشتن دانش آن و تسلط و داشتن آگاهی لازم در این رشته است، که این موضوع نیز ازاین قاعده مستثنی نیست.

داشتن یک سه پایه دوربین، رعایت انواع نورپردازی ها، شناخت رنگ ها و روانشناسی رنگ، استفاده و بهره گیری از انواع بکگراندهای حرفه ای، خلاقیت در انتخاب محصول، چیدمان صحیح و اصولی ، همگی در کنار یکدیگر میتوانند موفقیت شمارا در این زمینه تضمین کنند.

برای همین منظور پیشنهاد می شود، ابتدا به آموزش و یادگیری اصول حرفه ای در عکاسی نظیر: قاب بندی، شناخت نور و نورپردازی، شناخت انواع زاویه های دوربین و .. بپردازید و در کنارآن از افراد خلاق و مجرب در امور سفره آرایی و تزیین غذا بهره و یا مشاوره بگیرید.

عکاسی از غذا با موبایل

شما بعداز یک عکاسی خوب،درست و اوصلی، حالا می بایست نسبت به ادیت عکس های خود اقدام کنید، انجام امور ادیت با انواع نرم افزارهای موجود می تواند کمک بسیار زیادی به شما در این مرحله بکند.استفاده انواع اپلیکیشن های ادیت عکس از طریق موبایل، نیز یکی دیگر از روش های موجود است که همه ما به نوعی با انواع آنها تا حدود بسیار زیادی آشنایی داریم که در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • نرم افزارو اپلیکیشن فتوشاپ
  • نرم افزار و اپلیکیشن لایت روم (Lightroom Photo)
  • اپلیکیشن اسنپ سید ( Snapseed )
  • اپلیکیشن ادیت عکس پیکس آرت (Picsart Lite)

شما بعداز گذشت چند دوره و انجام برخی تمرینات و رعایت نکاتی که گفته شد، میتوانید در مراحل بعدی و با استفاده از انواع تجهیزات حرفه ای تر( سه پایه، انواع پروژکتور برای نورپردازی و انواع لوازم جانی دوربین موبایل و..) آثار حرفه ای و بسیارمتنوعی را تولید کرده و از آنها براحتی کسب درآمد کنید.


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *