طراحی کاراکتر تبلیغاتی و تعریف مسکات در صنعت برندینگ

طراحی کاراکتر تبلیغاتی ویا همان مسکات می تواند تاثیرات بسیار مهمی در تبلیغات و برندینگ یک کمپانی ویا یک مجموعه درآمد زا باشد

اکثر کمپانی های موفق برای معرفی و تبلیغات موثر خود از ابزارها و ترفندهای مختلف و متنوعی استفاده می کنند که یکی از مهمترین و موثرترین این ابزارها استفاده از مسکات و یا طراحی آن در تبلیغات است.

یک کاراکتر تبلیغاتی می تواند به عنوان یک نماد ( سمبل) برای یک کمپانی به عنوان یک اثر ماندگار برای همیشه ثبت شود.

این کاراکتر تبلیغاتی به عنوان نماینده و یک پل ارتباطی نقش بسیار قوی بین مخاطب و یک کمپانی و تاثیر بسیار مهم و موثری در برندینگ آن کمپانی دارد.

مسکات و یا همان شخصیت تبلیغاتی چیست؟

شاید در تیزرهای تبلیغاتی برخی کمپانی ها شخصیت انیمیشنی ( کارتونی ) را دیده باشید که به جذابیت هایی منحصر به فرد به خود به معرفی هرچه بهترمحصولات و آن فعالیت های آن کمپانی می پردازند.

در مثال ایرانی این تعریف می توان به شخصیت میمون در محصولات چی توز اشاره کرد که با خصوصیات منحصربه فرد خود نقش و تاثیر بسیار مهمی در تبلیغات و محصولات برند چی توز دارد.

در واقع مسکات به عنوان یک ابزار قدرتمند گرافیکی می تواند تاثیرگذاری بسیار عمیقی در جذب مخاطب داشته باشد.

در واقع ما به عنوان یک مخاطب با دیدن و یا در هنگام مواجه با مسکات یک برند و یا یک کمپانی کلیه محصولات و بیوگرافی آن برند را در ذهن خود مرور می کنیم.
پس طراحان گرافیک و صاحبان برند و فعالان برندینگ هرگز نباید نقش این ابزار مهم را نادیده بگیرند و
می بایست در طراحی و اجرای آن با قوی ترین و حرفه ای تیم های خلاق تبلیغاتی مشورت و همکاری نمایند.

امروزه وبا توجه به تغییرات بسیار محسوس در روند تبلیغات دیداری ( بصری ) یک گرافیست خلاق به طور قطع
به سراغ ایده هایی دیداری می رود که گرچه کار او را سخت تر می کند اما تاثیر گذاری و ماندگاری این ایده تا
همیشه ثبت خواهد شد.

طراحی کاراکتر تبلیغاتی +2

انواع مسکات و یا همان کاراکتر تبلیغاتی و روند طراحی و اجرای آن

طراحی کاراکتر تبلیغاتی در سه گروه کاراکتر انسانی ، کاراکتر حیوانی و کاراکتر اشیاء تقسیم بندی می شود.

شما به عنوان مدیر یک کمپانی و یک گرافیست می بایست با توجه به معیارهایی همچون :
نیاز برند ، تولیدات و محصولات ، شخصیت برند و رده و گروه مخاطبین خود به سراغ هرکدام از این سه گروه بروید.

درهنگام ساخت و شکل گیری شخصیت و یا همان شخصیت پردازی حتمن موارد کلی و ریز برند
را مد نظر خود قرار دهید.

احساسات ، عواطف ، استفاده دقیق و موثر از رنگ ها و روانشناسی ارتباط و درآمد را
در چرخه شکل گیری و طراحی کاراکتر تبلیغاتی بکار گیرید.

نقش بازاریابی را در طراحی کاراکتر تبلیغاتی خود هرگز فراموش نکنید ، مسکات شما
می بایست به عنوان جانشین لوگو یا حتی تکمیل کننده لوگوی برند شما دارای تمام خصوصیات بصری باشد.

یادمان باشد که گاهی یک لوگو حرفه ای جای هزاران لغت و کلمه تبلیغاتی تنها در یک کلمه سخرانی
خود را انجام می دهد.

پس شما نیز می توانیدبا استفاده از کاراکتر تبلیغاتی در تبلیغات ، بجای اینکه از چندین کلمه و
صدها لغت استفاده کنید، هزاران مفهوم را در ذهن مخاطب خود یادآوری کنید.

طراحی کاراکتر تبلیغاتی =3

مسکات ؛ کاراکتری که به برند شما شخصیت می هد

صدا ، لحن ، بیان ، شکل ظاهری و پوشش ، استفاده از رنگ ها و اینکه کارارکتری تبلیغاتی که شما برای برند خود طراحی کرده اید چه اهدافی را مد نظر دارد و چه میخواهد؟

این ها و بسیار سوالات دیگری است یک گرافیست خلاق و یا تیم طراح یک مسکات برای برند می بایست
قبل از طراحی به آنها پاسخ دهند.

هرگز به سراغ ماهیت های تکراری و ایده های غیر خلاقانه نروید، کپی نکنید و از اِلمان های مناسب برند و محصولات و کمپانی خود نهایت استفاده را ببرید.

سادگی و در عین حال گویایی و ارتباط گیری راحت مخاطب با برند را فراموش نکنید. روانشناسی رنگ ها می توانند کمک بسیار بزرگی به شما بکنند.

مسکات و یا همان کاراکتر تبلیغاتی شخصیت برند شما را شکل می هد و همانطوریکه گفته شد
یکی از قوی ترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی برای برند شما محسوب می شود پس در طراحی آن
بیشترین وسواس را بکار گیرید.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *