روش های تبلیغات رایگان

روش های تبلیغات رایگان را میتوان به عنوان یکی از موثرترین و مهم ترین روش ها برای معرفی و بازاریابی محصولات در فضای مجازی و محیطی عنوان کرد

همه ما این جمله را بارها شنیده ایم که تبلیغات هزینه نیست،بلکه یک نوع سرمایه گذاری است.تبلیغات می توانند به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین و در عین حال کارآمدترین روش ها برای معرفی هرچه بهتر، برندها، محصولات، انواع بازاریابی و … مورد استفاده ما قرار بگیرد.

شما به عنوان مالک یک صنعت، یک برند و یا یک تولیدکننده برای معرفی هرچه بهتر خود درمیان رقبا و بازار تخصصی خود و همچنین ارائه هرچه بهتر محصولات؛ نیازمند به ابزار بسیار قوی با عنوان تبلیغات هستید.

شما با استفاده صحیح و اصولی از این ابزار بسیارمهم و کارآمد براحتی میتوانید خودتان حرف ( برند، محصولات، صنعت و..) را به گوش مخاطبین و مشتریان خود برسانید.برای همین منظور می بایست هزینه، زمان و انرژی را صرف این موضوع مهم کنید.در این میان استفاده و بکارگیری از کمپانی های معروف و نامدار در صنعت تبلیغات میتوانند راهگشای شما باشند.

شما بعداز صرف یک هرینه معقول و صرف زمانی معین بعداز تبلیغات متوجه روند صعودی و پیشرفت خود در معرفی خود خواهید شد که این موضوع ارتباط بسیار عمیق و مهمی را با استفاده درست و صحیح از روش های تبلیغاتی دارد.چرا که گاهی یک تبلیغ نامناسب و غیرحرفه ای می تواند باعث شکست و حتی نابودی شما نیز بشود.

استفاده درست و حرفه ای از انواع متریال های تبلیغاتی، شناخت و آگاهی کافی از مخاطب(مشتریان و ..) و نیازهای آنها، رعایت اصول ارتباطات جمعی، استفاده صحیح از انواع رسانه و مدیا و سوشیال مدیاها در کنار بهره مندی از انواع خلاقیت در جهت ایجاد ارتباط صحیح با زبانی سلیس و روان با مخاطبین خود، همگی می توانند شما را در جهت موفقیت در تبلیغات همراهی کنند، که همه این موارد نیازمند به شناخت کافی از موارد فوق و استفاده از تیم ( کمپانی) حرفه و خلاق تبلیغاتی است که به طبع آن می تواند هزینه هایی هرچند سنگین را نیز برای شما داشته باشند.

شما برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که با توجه به هزینه های بالا و گاها سرسام آور در تبلیغات، آیا می توان نسبت به بازدهی و بازخورد مفیدآن امیدوار بود؟یا فقط این موضوع را میتوان به عنوان یک ریسک بالا به عنوان هزینه های یک چرخه اقتصادی تعریف کرد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا می بایست این موضوع را به صورت تخصصی از زاویه شکل تبلیغات حرفه ای و خلاق نگاه کرد.یعنی اینکه اگر تبلیغات همانطوریکه گفته شد، به صورت کاملا حرفه ای، درست و با بهره گیری از دانش رسانه ای، دانش ارتباطات جمعی و شناخت کافی از استفاده و بهره گیری مفید از انواع متریال ها و ابرازهای تبلیغاتی انجام بگیرد، بدون شک می توان این نوع تبلیغات را به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار مفید و سودآور عنوان کرد.

امروزه بسیاری از کمپانی های معروف دنیا با همکاری کمپانی های تبلیغاتی نامدار، سرمایه گذاری های کلان و بسیار بزرگی را در امر تبلیغات انجام می دهند که گاهی این نوع سرمایه گذاری ها منجر به ایجاد اتفاقات بزرگ در بسیاری از رویدادهای مهم جهان به مانند اسپانسرینگ برخی برندها در رویداد جام جهانی فوتبال چه در فضای تبلیغات محیطی و تبلیغات در فضای مجازی و انواع سوشیال مدیاها شده است.

این موضوع به نوبه خود پای بسیاری از برندهای بزرگ و ارزشمند را به این عرصه باز کرده است و مالکان بسیاری از برندها و صاحبان بسیاری از صنایع برای ابراز وجود و حضور وثبت ماهیت خود در این رویدادها سرمایه گذاری های بسیار کلانی را می کنند که بدون شک این نوع سرمایه گذاری ها سودهای کلان و گاها چندین برابر هزینه ها را برای آنها دربر خواهد داشت.

پس به این نتیجه خواهیم رسید که اگر تبلیغات، به شکل صحیح، اصولی و کامل، دقیق و حرفه ای انجام شود، میتواند به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار سودآور برای شما در آینده ای نه چندان دور باشد.مهر تایید براین موضوع را میتوان اینگونه زد که امروزه بسیاری از مالکان برندهای معروف جهانی، تنها از طریق برند، نام و لوگوی کمپانی های خود درآمدزایی می کنند.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، پاسخ شما برای این سوال مهم چیست؟ آیا اصلن چیزی به عنوان تبلیغات رایگان وجود واقعی دارد؟ و اگر وجوددارد، میتواند با توجه به نکاتی که گفته شد، به اندازه دیگر تبلیغات برای ما مفید و موثر باشد؟بدون شک پاسخ تمامی این سوال ها چیزی نیست جز: خــیر!

اما ماجرا همینجا و به همین موضوع ختم نمی شود، یعنی نمیتوان براحتی گفت که روش های تبلیغات رایگان هرگز کارآمد نبوده و نمی توان روی آنها حساب ویژه ای باز کرد.امروزه راه ها و روش های بسیارمتعدد و بسیار گوناگونی برای انواع تبلیغات وجود دارند، که یکی از آنها بهره گیری از تبلیغات در فضاهای سوشیال مدیاها و استفاده از انواع رسانه های مجازی است.

روش های تبلیغات رایگان

روش های تبلیغات رایگان را می توان به استفاده از انواع وب سایت های موجود در این زمینه، استفاده از ادمین ها و کابرهای مخاطب در وب سایت های شخصی، استفاده از برخی رپورتاژ آگهی ها و انواع تولیدمحتواهای مجازی تعریف کرد.همین موضوع نیز به نوبه خود نیازمند به دانش و آگاهی های لازم در این زمینه است.

شما برای استفاده از انواع روش های تبلیغات رایگان می توانید با مراجعه به برخی از وب سایت هایی که درآنها انواع خدمات و انواع تبلیغات به شکل کاملن گروهی و با اعمال برخی محدودیت ها لحاظ می شود تبلیغات خود را ارائه دهید، که این روش برای بسیاری از کمپانی های نوپا و برخی تولیدی های کم حجم و محدود توصیه می شود که می تواند برای معرفی آنها تا حدودی موثر باشد.

یکی دیگر از روش های تبلیغات رایگان تهیه و تولید انواع محتوا در فضای مجازی و شرکت در بسیاری از رویدادها با استفاده از متریال های شخصی و گاها فردی است. به عنوان مثال شما میتوانید، به صورت شخصی نسبت به تهیه و تولید یک ویوئو، یک پادکست تبلیغاتی، تولید انواع محتوای متنی و.. و انتشارآنها در انواع وب سایت های مهمان پذیر، انواع وبلاگ ها و انواع شبکه های اجتماعی، تبلیغات کنید.

تهیه و ایجاد یک وب سایت شرکتی، فروشگاهی و یا شخصی نیز میتواند یکی دیگراز گزینه ها برای این موضوع مهم برای شما باشد، شما با ایجاد یک وب سایت می توانید براحتی و با بهره مندی از انواع روش های نشر، بازاریابی اینترنتی، کسب تجارب در زمینه دیجیتال مارکتینگ، لینک سازی و سئو و… تا حدود بسیار زیادی نسبت به تبلیغات خود اقدام کنید که این نوع روش نیازمندبه داشتن آگاهی و دانش کافی در کنار صرف زمانی طولانی است.

اما درکنار استفاده از انواع ابزارهای موجود در تبلیغات فضای مجازی شما، همزمان شما میتوانید در فضای محیطی نیز به تبلیغات موثر خود مشغول شوید، حضور در انواع سمینارها، همایش ها، استفاده از انواع محصولات درمحیط های بیرونی و حضور مستمر در بسیاری از نمایشگاه ها می توانند گامی موثر برای شما در این امر باشند.

سخن پایانی اینکه: در هرکدام از روش های تبلیغاتی شما در گام نخست نیازمند به داشتن آگاهی و دانش لازم در این زمینه هستید که بدون شک برای موفیقت در هرکدام از این روش ها، بهره مندی از این دانش می تواند برای شما موثر واقع شود.


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |