رنگ های سرد ، رنگ های گرم در زندگی ما

رنگ های سرد و گرم در محیط زندگی ما بسیار دیده می شوند و هر لحظه ما بارنگ های سرد و گرم زندگی خود را سپری میکنیم و از آنها لذت می بریم

رنگ ها به عنوان یک عنصر دیداری و پر احساس نقش بسیاری مهمی را درزندگی و ایجاد و ساخت موقعیت های روانی انسان ها و جانداران پیرامون خود دارند.

رنگ ها دارای احساس و انتقال این احساسات هستند از همین رو دردسته بندی رنگ ها ، آنها را به رنگ های روشن تیره، اصلی، مکمل و .. تقسیم بندی کرده اند.

اما از میان شکل احساسی این عناصر بصری ، آنها را نیز به دو دسته رنگ های سرد و رنگ های گرم نیز تقسیم بندی کرده اند.
البته برخی در این میان رنگ هایی که در هیچکدام از این طیف جایی ندارند را به عنوان رنگ های خنثی معرفی می کنند.

بله این عنصر بصری جدا از انتقال و ایجاد دیگر احساسات مانند خشم ، هیجان ، آرامش و … دارای انتقال این نوع حس یعنی سرما و گرما به پیرامون خود است.

رنگ های سرد و گرم در لباس

ماهمیشه برای انتخاب لباس مناسب معیارهایی را برای خودمان در نظرمی گیریم مانند ، راحتی ، پوشش مناسب، مد، و …
اما در انتخاب رنگ ها شایدبرخی بیشتر وسواس را به خرج بدهند.

انتخاب رنگ سال ، یا انتخابی براساس رنگ پوست ، یا انتخابی بر اساس ست مدنظر و ازاین قبیل موارد که ما را در انتخاب ها کمی سردرگم و گاهی کارمان راهم سخت می کند.

رنگ های سرد

اما نکته بسیار مهم براسی انتخاب یک لباس مناسب بعداز معیارهای عمومی چون جنس ، بافت ، کیفیت ، برند و تلفیق آن با معیارهای شخصی مانند علاقه ، سلیقه و مناسب با اندام ، رنگ پوست و چهره انتخاب یک رنگ مناسب است.

پس قبل از هرچیزی باید کمی درباره روانشناسی رنگ ها بدانیم و بیشترآنها را بشناسیم.

اینکه هر رنگ دارای چی نوع احساس روانی است.

بعداز شناخت کامل ویا گرفتن مشاوره از فعالان مدلینگ و طراحان لباس حالا شایدکمی کارمان در انتخاب لباس در بُعد رنگ ها نیز راحت تر بشود.

اینکه بهتر بدانیم در فصل گرما پوشیدن چه نوع لباسی و ازهمه مهم تر انتخاب چه رنگ مناسب می تواند باعث راحتی وایجاد حس خوب برای ما باشد.
ویا یه العکس در فصل سرما کدام طیف رنگی می تواند مناسب ترین حس را در بدن ما و نمایش ظاهری ما در قالب پوشاک ما نمایان کنند.

رنگ های سرد و رنگ های گرم در محیط خانه و کار

همانطوریکه گفته شد دنیای رنگ ها دنیای بسیار وسیع دیداری است ، چشم ما با دریافت فرکانس های موجود از این عنصر پر نوسان در محیط پیرامون خود ، سیگنال هایی چون ، هیجان ، شادی ، غم ، کسالت ، انرژی و .. را ارسال می کند.

پس برای ما بایدبسیار مهم باشد که از نوع رنگ هایی در محیط خانه که شامل آشپزخانه ، اتاق خواب، محل پذیرایی و نشیمن می باشد استفاده کنیم.

به عنوان مثال آیا استفاده از طیف ها پر حرارت و گرمی چون قرمز وخانواده آن میتواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب باشد؟ اتاقی که بیشتر نیاز به استفاده از یک طیف آرامبخش و ملایم دارد. یا این رنگ تنش زا می تواند رنگ مناسبی برای اتاق کارشما باشد؟

پس در نظر بگیریم با توجه به نیازهای فردی و عمومی اعضای خانواده و باتوجه به در نظر گرفتن و لحاظ کردن مواردی چون ، نورمحیط ، نورپرداز خانه ، اتاق ها وازهمه مهمتر موقعیت جغرافیایی محل زندگی ما از لحاظ برودت و گردم بودن کدام انتخاب می تواند برای شما بهترین و کامل ترین انتخاب باشد.

رنگ های سرد

برای محیط های کاری ویا اتاق کار خود از طیف های کسالت آور ویا بسیارهیجانی پرهیز کنید این نوع انتخاب های حتمن نمیتوانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند.

با توجه به شغل خود بهترین انتخاب را در نظر بگیرید، نورپردازی را فراموش نکنید و این را بدانید که رنگ های سرد و گرم تاثیر بسیار مستقیمی بر موقعیت محل کار شما خواهند گذاشت.

شاید گاهی اوقات بنا به دلایلی نتوان آن طیف مورد نظر را بر روی دیوارها ویادیگر اشیاز محیط کار خود پیاده سازی کنید. برای حل این مشکل نیز میتوانیداز تکنیک های نورپردازی استفاده کنید.

رنگ های سرد

نورهای رنگی نیز درست به مانند رنگ ها فرکانس هایی احساسی را به چشم و مغز ما ارسال می کنند.این نورهای رنگی بدن شک می توانند در هنگام نورپردازی یم محیط نقش همان طیف ها را به خوب بازی کنند.

پس همانطورکه گفته شد در هنگام انتخاب رنگ ، نورپردازی و تلفیق وترکیب آن را با محیط در نظر بگیرید و همچنین نقس روانی نورهای رنگی را در محیط های مختلف فراموش نکنید.


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *