رایحه درمانی با شمع معطر

رایحه درمانی با شمع معطر می تواند به عنوان یکی از موثرترین و بهترین گزینه و جایگزین برای درمان انواع استرس هاباشد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از انواع شمع ها درخانه و یا محل کار خود یا در انواع مراسم ها استفاده کرده باشید، عناصر نورانی که از دیرباز همراه زندگی ما بوده اند و همچنان نیز در زندگی امروزه ما نقش های بسیار مهمی را ایفا می کنند.

شمع ها با توجه به شکل های ظاهری و مواد تشکیل دهنده در تولید و ساخت آنها دارای چند دسته هستندکه ما در این پست میخواهیم درباره یکی از خواص شمع های معطر با شما همراه باشیم.

رایحه درمانی و یا همان آروماتوراپی یکی از شاخصه های بسیار مهم در شمع های معطر است،این عناصر نورانی و دلربا که در کنار سوختن و انتشار گرما، نور و انواع انرژی ها، می توانند منتشر کننده انواع رایحه های ناب و دلپذیر و درمانی برای ما باشند.

یک خانه کوچک یا بزرگ، محل کار ، یک مراسم مناسبتی یا یک مراسم عرفانی، یک مراقبه و یا انجام یک تمرین مفید یوگا و کلی بهانه دیگرهرکدام به نوبه خود می توانند حضور این عناصر نورانی را در روال زندگی ما جای دهند.این عناصر نورانی زیبا نه تنها در مواردی که گفته شده ،در چندین موارد نامحدود دیگر می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، بلکه در کنار این نوع استفاده از آنها می توان با توجه به شکل ظاهری و نوع ساخت آن، به عنوان یک دکوراتیو خاص در دکوراسون خانه و محل کار و.. استفاده کرد.

حالا که کمی بیشتر با نقش شمع ها در زندگی خودمان آشنا شدیم، به بحث اصلی خود بپردازیم، خواص شمع های معطر در رایحه درمانی،اما رایحه درمانی چیست؟

امروزه با توجه به انواع زندگی های پر چالش و پر از دغدغه های شهری و مدرن، به جرات می تواند گفت که سبک بیشتر زندگی ها نیز تحت تاثیر این مهم قراره گرفته است، بنابراین انسان های امروزی بیشتر تحت تاثیر این چالش ها و درگیر دغدغه های این نوع سبک زندگی هستند.از همین رو یکی از مهمترین نیازهای امروزی بشر، استراحت، تجدید انرژی ، تزکیه و پاکسازی افکار و روان خوداست.

بی دلیل نیست که بعد از گذشت مدتی از شروع چالش ها، افکار ما دچار تحلیل، خستگی، ناراحتی های روحی وجسمی و گاها دچار انواع بیماری های روحی و روانی گردد.برای همین منظور استراحت فکر، و روان ما و انواع آن در کنار تعذیه مناسب روحی و روانی، می تواند نقش بسیار موثری در شکل زندگی همه ما داشته باشد.

یکی از راه های مهم، مفید و بسیار کارآمدی که می تواند برای استراحت افکار، پاکسازی، دفع و رفع انرژی های منفی و تجدید و جذب انرژی های مفید و مثبت نقش مهمی داشته باشد استفاده از رایحه درمانی ویا همان آروماتوراپی است، که در این روش ما میتوانیم از طریق انتشار و جذب انواع رایحه های گیاهی و درمانی آروماتوراپی را انجام دهیم.

رایحه ها با توجه به ساختار موجودی خود،هرکدام دارای انواع خواص درمانی منحصربه فردی هستندو انواع آنها در شکل اسانس های گیاهی، عود، عطر، اسماج و.. در بازار موجود می باشد، شما هنگامی که از رایحه دلخواه و مورد نظر خود در آروماتوراپی استفاده می کنید به طور مستقیم در حال درمان و پاکسازی انواع انرژی های منفی خود هستید.

رایحه درمانی با شمع معطر

رایحه درمانی با شمع های معطر چگونه انجام می شود

شمع هایی که برای این منظور تولید می شوند در ترکیب پارافین و یا فیتلیه خود از اسانس های متنوعی درمانی و گیاهی در انواع گوناگون رایحه ها استفاده می شود که در هنگام سوختن شمع، این رایحه در کنار نور و گرمای شمع در محیط منتشر می شود که باعث ایجاد یک فضای خاص در کنار دیگر خواص شمع ها خواهد شد.

پیشنهاد ما برای استفاده مفید و اصولی ازین نوع شمع ها، خرید شمع هایی با مشخصه های زیر، برای کسب نتیجه هرچه بهتر در رایحه درمانی با شمع های معطر است.

شمع تولید شده از پارافین گیاهی سویا ( سویا وکس) تهیه و تولید شده باشد، چراکه این نوع پارافین نسبت به دیگر پارافین های موجود دربازار دارای مدت زمان بالایی در سوخت بوده و همچنین نوع سوخت آن کاملا پاکیزه است.

اسانس های ترکیب شده در پارفین این نوع شمع ها ترجیحا از نوع کاملا گیاهی بوده و از استفاده از اسانس های شیمیایی و صنعتی پرهیز کنید.

استفاده از فیتیله چوبی، این نوع فیتیله ها به دلیل نوع و شکل سوخت می توانند درکنار زیبایی در هنگام استفاده از شمع نوع سوخت شما را نیز منظم و پاکیزه تر نمایند.

حالا شما می توانید با تهیه شمعی که کلیه این موارد را داشته باشد،در هنگام مراقبه ویا یک استراحت فکری لحظه ای ویا تمرین یوگا، این شمع را روشن کرده و از انتشار رایحه ی آن در محیط نهایت لذت را برید، برخی از خواص این رایحه ها را به طور مثال میتوان اینگونه نام برد:

رایحه ی اسطوخودوس: برای پاکسازی، ایجاد آرامش، خواب آور، دفع انرژی های منفی

رایحه وانیل” رایحه ای به شدت آرامبخش، عاشقانه، نشاط انگیز و بسیار مفید در هنگام داشتن استرس

رایحه دارچین: برای درمان سرماخوردگی، برای رفع انواع سردردها، ایجاد آرامش و رفع استرس و نگرانی

در کنار این رایحه ها، می توان بی شمار رایحه را نام برد که هرکدام به نوبه خود می توانند نقش بسیار موثری در درمان و پاکسازی و یا همان آروماتوراپی ( رایحه درمانی ) داشته باشند.

شمما نیز اگر از علاقه مندان به شمع و به خصوص انواع شمع های معطر هستید می توانید برای تهیه و خرید آسان این نوع شمع ها، برای رایحه درمانی با شمع معطر، از طریق فروشگاه اینترنتی بازینام اقدام کنید. برای رفتن به فروشگاه “اینجا” کلیک کنید.

اینستاگرام بازینام

دسته‌ها: وبلاگ

بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *