خواص چای دارچین برای سلامتی و مقاومت بدن در برابر انواع بیماری ها

از خواص چای دارچین برای سلامت بدن می توان به خاصیت آنتی آکسیدانی این نوشیدنی اشاره کرد که در جهت پاکسازی و مقاوت بدن بسیار مفید است

در بین تمام نوشیدنی های گرم موجود، چای را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین و در عین حال پر مصرف ترین نوشیدنی های گرم نام برد.ترکیب این نوشیدنی با دیگر ادویه ها و برخی طمع دهنده ها می تواند یک ترکیب فوق العاده چه از لحاظ طعم و چه از لحاظ موارد درمانی بسازد.

یکی از ترکیب های بسیار پرطرفدار و مهم وبسیار پرمصرف که بیشتر جنبه درمانی نیز دارد ترکیب چای و دارچین است که به چای دارچین نیز شناخته می شود.

دارچین به عنوان یک ادویه با طبع گرم ودارای مواد آنتی اکسیدانی و انواع ویتامین ها، املاح معدنی، پتاسیم، کلسیم و منگنز است که هرکدام از این مواد نقش بسیار موثری درسلامت، پاکسازی بدن از انواع بیماری ها و مقاومت بدن بر برابر بیماری ها را دارند.

گیاه دارچین به عنوان یکی از گیاهان معروف و شناخته شده است که محصول دارچین خشک شده از این گیاه به صورت چوب و پودر آن تهیه می شود. همانطوریکه گفته شد، طبع این گیاه گرم و خشک است و طعم آن در ابتدا کمی تند و معطر است.

گیاه دارچین از دیرباز مورد توجه بسیاری از اقوام و حتی پادشاهان قدیم بوده است و مصرف آن در بین جوامع بسیار مرسوم بوده بطوریکه طبق برخی روایات موجود، این ادویه یکی از ادویه های مورد پسند بسیاری از پادشاهان مصر بوده است.

اما ما در این پست و مقاله کمی درباره خواص چای دارچین و این ادویه سلامت بخش برای شما خواهیم گفت تا کمی بیشتر درباره خواص این نوشیدنی بسیار پرطرفدار و پر خاصیت بدانیم.

نحوه تهیه چای دارچین درخانه

اولین چیزی در هنگام تهیه چای دارچین به ذهن ما خطور می کند، ترکیب این ادویه با چای است که می توان گفت این روش اولین و ساده ترین روش تهیه چای دارچین است،که برای تهیه آن شما میتواند مقداری از چوب و یا پودر دارچین را درون ظرف مورد دلخواه خود ریخته و به آن به اندازه مورد نیار آب جوش و چای سیاه را اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه آن را به حالت دم کشیدن رها کنید و بعد می توانید آن را همراه با شیرین کننده های مانند عسل و یا نبات ویا حتی بدون استفاده از آنها آن را میل کنید.

یکی دیگ از روش های استفاده، تهیه دمنوش دارچین است که شما میتوانید بدون استفاده از چای و تنها با استفاده از چوب و یا پودر این گیاه این دمنوش را تهیه کنید.

این نوشیدنی یکی از پرخاصیت ترین و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها محسوب می شود که در کنار طمع منحصربه فرد خود دارای خواص بسیار بالای نیز ایست که ما در اینجا به برخی ازاین خواص به صورت اجمالی اشاره خواهیم کرد.

خواص چای دارچین

شما نیز می توانید بسادگی و همانطوریکه گفته شد دمنوش این گیاه و یا چای آن را تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببریدو یا از این ترکیب برای درمان برخی بیماری ها و تسکین بسیاری از دردها نیز استفاده کنید.

خواص چای دارچین برای سلامت بدن و درمان بیماری ها

خواص چای دارچین را میتوان به طور کلی به ضدمیکروبی بودن، بهبود عملکرد سیستم مقاومت بدن، تاثیر در فشارخون، کنترل دیابت، درمان مشکلات گوارشی، کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز و تسریع در روند درمان انواع سرماخوردگی وآنفولانزا نام برد.

کاهش وزن با چای دارچین: یکی از روش های کاهش وزن به دلیل طبع گرم این نوشیدنی و بالا بردن سوخت ساز بدن و گردش صحیح فشار خون است. طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی برخی افراد، استفاده از این نوشیدنی گرم می تواند در سوخت و ساز بدن مفید واقع شده و باعث کاهش وزن شود.

بهبود گردش خون و عملگرد قلب : یکی دیگر از خواص استفاده از این نوشیدنی همانطوریکه گفته شد به دلیل طبع گرم آن بهبود روند گردش خون است که حاصل آن نیز بهبودی در عملکرد صحیح قلب و تنظیم فشار خون در بدن افراد خواهد بود.در کنار این مورد به ایبن نکته نیز باید اشاره کرد که چای دارچین به دلیل تنطیم کلسترول خون باعث سلامت قلب، گردش خون در بدن و سلامت مغز نیز خواهد بود.

کاهش استرس، حل مشکلات گوارشی و کمک به هضم غذا : بدون شک اگر شما دچار برخی استرس ها شده باشید، در سلامت گوارش و نوع تغذیه خود نیز دچار مشکلاتی نیز خواهید شد.استفاده از این نوشیدنی می توان به طرز چشمگیری در روند حفظ آرامش شما در مقابل انواع چالش های و استرس ها کمک خواهد کرد. همچنین دارچین می تواند به تقویت کننده دستگاه گوارشی شما کمک شایانی کند.

خواص چای دارچین

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا : یکی از معروفت ترین خواص چای دارچین درمان سرماخوردگی است، این نوشیدنی به طرز معجزه آسایی می تواند در درمان انواع سرماخوردگی و آنفولانزا نقش موثری داشته باشد. اکثر افرادی که درگیر این نوع بیماری ها می شوند، برای کاهش درد و درمان گلو درد، سرفه، بیماری های ریه و… به سراغ این نوشیدنی می آیند.

دارچین برای پیشگیری و درمان سرطان : امروزه وبا توجه به نوع و سبک انواع زندگی ها ، نوع تغذیه و در کنار آن وجود انواع فشار ها و تنش های روحی و روانی، همگی باعث این شده اند تا بروز و درمان برخی بیماری ها به شکل محسوسی دچار سختی و چالش های کلافه کننده شوند.یکی از این موارد درگیری برخی افراد با مقوله سرطان است که راه ها و روش های بسیاری نیز در جهت پیشگیری و درمان برخی از آنها در جهان ارائه شده است

یکی از راه های پیشگیری را میتوان به استفاده از برخی گیاهان دارویی دانست، در این میان استفاده از دارچین میتواند به شکل مطلوبی در روند مقاومت و پیشگیری بدن در مقابل انواع سرطان ها نقش موثری داشته باشد.البته هرگز این نکته را فراموش نکنیدکه این پیشنهاده هرگز دلیل محکمی بر درمان قطعی و یا پیشگیری قطعی نبوده و نیست، بلکه تنها می تواند تا حدودی دراین روند موثر باشد.

اما سخن پایانی اینکه؛ همانطوریکه بسیاری از داروهای گیاهی و شیمیایی دارای خواص بسیار متعدد درمانی هستند،درکناراین موضوع می توانند دارای عوارضی هم باشند که استفاده از هرکدام ازآنها نیازمند به شناخت کافی ازآنها و شناخت کافی تر از بدن خود و واکنش های احتمالی آن نسبت به استفاده از این محصولات است.پس داشتن آگهی و اطلاعات کافی در جهت استفاده ازانواع محصولات دارویی ( گیاهی و شیمیایی)امری است که هرگز نباید آن را دست کم گرفت.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |