تبلیغات خلاقانه فست فود

همه ما امروزره به دنبال یا کیفیت ترین ها در تمامی مقاطع و مراتب هستیم. کیفیت در مواد غذایی، کیفیت در پوشاک، کیفیت در نوع و سبک زندگی، کیفیت در لوازم خانه و آشپزخانه و …، که همین موضوع باعث شده تا سطح نگاه و نوع درخواست ها و نیازها اکثریت جوامع نیز به شکل قابل ملموسی دچار تغییذات عمده شود.

چیزیکه امروز با سرعتی غیرقابل کنترل در تمامی عرصه برای معرفی هرچه بهتر محصولات، تولیدات و انواع صنایع و .. مورد استنفاده قرار گرفته است، استفاده از ابزار بسیار مهم و پرتکنیک تبلیغات است.موضوعی که اگر ازآن غافل شوید بدون شک، دچار مشکلات فروانی در زندگی مدرن امروزی خواهید شد.این که موضع تبلیغات را به هیچ عنوان نمیتوان دست کم گرفت را، هرگز فراموش نکنید.شما چه در مقام یک تولیدکننده و یا چه در مقام یک مصرف کننده، چه بخواهید و چه نخواهید نیازمند به داشتن آگاهی شناخت لازم نسبت به انواع کیفیت ها، قیمت ها،نوآوری ها و خلاقیت ها در تمامی زمینه ها هستید.

اما در این مقاله، به موضوع تبلیغات خلاقانه در رسته کاری فست فودها و انواع رستوران ها خواهیم پرداخت، پس تا انتهای این مطلب باما همراه باشید.

بایک سرچ بسیارساده درباره همین واژه، یعنی تبلیغات خلاقانه، بدون شک کلی مطلب و کلی مقاله و کلی اطلاعات را میتوان براحتی در فضای مجازی و دنیای اینترنت کشقف کرد. اما اینکه کدامیک از مادرباره اینکه، چقدر از این مطالب و تکینک های ارائه شده آزمایش شده اند؟ و چقدر بازخورد مثبت داشته اند را نمی توان براحتی پاسخ داد؟ اما برای رسیدن به جواب قانع کننده و منطقی درباره این موضوع میتوان ، ماجرا را جوری دیگری دید، یعنی از همان اول بیایم درباره خلاقیت و تعریف درست آن کمی تحقیق کنیم.

خلاقیت در ساده ترین تعریف یعنی، خلق کردن چیزی جدید.خلق کردن یک تکنیک جدید، خلق کردن یک روش جدید، خلق کردن یک راهکار و یک راه ارتباطی جدید، خلق کردن و ساختن یک فرآیند نو و نسبت به دیگر راهکارها، بسیارمفیدتر و در عیبن حال ساده تر، و بسیاری دیگر از تعاریف های متعدد از خلاقیت. اما وقتی پای تبلیغات به این ماجرا باز میشود، ماجرا دچار پبچیدگی هایی می شود که بدون شک نیازمند به داشتن آگاهی های لازم، درست و دقیق درباره ارتباط جمعی، شناخت انواع رسانه و تسلط بر روی انواع ابزارهای تبلیغات است.

پس تبلیغات خلاقانه را میتوان به صورت اجمالی اینگونه تعریف کرد که:خلق روش و راه کارهای نوین، برتر و کارآمدتر، در کنار داشتن آگاهی بروز شده و تسلط کامل بر تمامی ابزارهای حرفه ای در تبلیغات.شاید این سطح تفاوت این موضوع را بتوان در یک مثال ساده مانند: ارسال پیامک تبلیغاتی در مقابل ساخت و طراحی مسکات و یا استفاده از انواع طرح، شکل، عکس و پوسترهای آماده در مقابل عکاسی حرفه ای از غذا، طراحی پوستر و بنر و لوگوهای شخصی و تمام حرفه ای مقایسه کرد! .

تبلیغات خلاقانه فست فود

تمامی موارد که در این تیتر گفته شد همگی میتوانند درشکل گیری تبلیغات خلاقانه فست فود ویا یک رستوران نقش بسیار پررنگ و بسیارمهم و موفقی را داشته باشند.

استخدام گرافیست خلاق و تشکیل یک تیم حرفه ای که از تشکیل شده باشند از یک: عکاس حرفه ای غذا و مواد غذایی، طراح و سفره آرای حرفه ای، طراح لوگو، طراح پوستر، طراح مسکات و شخصیت های انیمیشنی جذاب و بررسی اموری چون؛ شناخت مخاطبین و مشتریان، تسلط کافی و کامل بروی انواع شبکه های اجتماعی و سوشیال مدیاها برای تبلبغات مجازی و همچنین شناخت بر روی انواع متریال های تبلیغات محیطی همگی، در کنار یک دیگربا یک برنامه ریزی دقیق و حرفه ای می توانند یک پروژه بسیار موفق و حرفه ای را برای شما در امر تبلیغات با موفیقت به پایان برسانند.

این راهکار پیشنهادی، یکی از بهترین و مناسب ترین و در عین حال کمی پرهزینه ترین روش برای تبلیغات خلاقانه فست فود و رستوران ها می تواندباشد.گرچه همانطوریکه گفته شد، شاید برای انجام برخی امور، نیازمند به استخدام طراح لوگو، استخدام طراح پوستر و عکاس و .. باشد که به موجب همین موضوع کمی ماجرا هزینه بردار خواهد شد،ولی این موضوع را فراموش نکنید که شما اکنون و در این مرحله در حال یک سرمایه گذاری بسیار موفق در تبلیغات هستیدکه بزودی نتیجه درخشانی را برای شما به همراه خواهد داشت.

هرگز در انجام تبلیغات خساست به خرج ندهید،اگر به دنبال یک نتیجه مطلوب، درخشان و بسیار حرفه ای هستید، حتمن به دنبال یک تیم حرفه ای هم باشید،از انجام مواردی چون؛ استفاده از عکس های تکراری و کپی شده، تصاویراستوک، بنرها و تابلوهای آماتوربا طرح های آماده و نیمه آماده، لوگوهای کپی شده و… به شدت پرهیز کنید.

گام اول: ایجاد یک وب سایت، یک صفحه در انواع شبکه های اجتماعی

گام دوم: تهیه یک منوی آنلاین رنگارنگ و پر طرفدار

گام سوم: تهیه انواع ویدیو ها (شامل انواع پشت صحنه ها،آشپزی و آشپزخانه، آموزش آشپزی و سرو انواع غذاها، استفاده از برخی چهره ها و یا اینفلوئنسرها در تبلیغات)

گام چهارم: تعامل با مشتریان از طریق؛ درگاه های سفارش آنلاین، ارسال و نشر کوپن های تخفیف دار و …

گام پنجم: استفاده مستمر از انواع شبکه های اجتماعی و برگزاری برخی رویدادها و مسابقات

گام ششم: تولید محتوای پرتکرار، برنداسازی تلقینی برای مشتریان و و ساخت برخی شعارها و پیام های تبلیغاتی

همه این روش ها در کنار دیگر روش هایی که گفته شد می توانند در موقعیت و در تعریف درست خود با بهره گیری صحیح از موارد ذکر شده، مفید واقع شوند. بدون شک با بهره گیری درست و صحیح و یک بازاریابی منظم و اصولی میتوان به یک موفقیت بزرگ در این زمینه رسید.

سخن پایانی اینکه: تقابل یک شما به عنوان یک سفارش دهنده و یگ گرافیست و یا یک تیم تبلیغاتی، می بایست همیشه برمدار دانش، آگاهی و خلاقیت باشد.این نکته را هرگز فراموش نکنید.


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *