استفاده از اسانس لوندر

استفاده از اسانس لوندر می تواند باعث ایجاد آرامش و دور شدن استرس های روحی و روانی شده و اسانس آن می تواند باعث ایجاد توازن انرژی درمحیط باشد

گیاه لوندر که بیشتر از نام دیگر آن به عنوان اسطوخودوس نیز استفاده می شود را به جرات می توان جز گیاهان بسیار کارآمد و پرکاربرد درمانی نام برد. این گیاه باتوجه به ساختار موجودی خود دارای خواص بسیار زیادی در شکل های مختلف درمانی است.

از گیاه لوندر در شکل های گوناگون و متنوعی از برگ و ساقه و رایحه گل های آن به شیوه های مختلف ومفید جهت تهیه و تولید انواع موارد درمانی بهره برداری می شود.

این گیاه که در نوع خود نیز دارای گونه های بسیار منتوعی نیز هست، بیشتر به عنوان یکی از آرامبخش ها و رایحه آن نیز به عنوان یکی از رایحه های بسیار پر طرفدار چه در صنعت تهیه عطر و ادکلن و چه در موارد درمانی و آروماتراپی ( رایحه درمانی) مورد استفاده قرار می گیرد.

لوندر ویا همان گیاه اسطوخودوس دارای سابقه ای بسیار قدیمی دربین اکثر جوامع بوده است.این گیاه به نوعی جز خانواده نعناییان محسوب می شود از همین رو شکل انتشار و کشت و آن نیز تشابه بسیار زیادی به شکل انواع خانواده گیاهان نعنایی دارد.

از خواص عمده درمانی گیاه اسطوخودوس میتوان به طور کلی به درمان اضطراب های روحی و روانی، درمان میگرن، استرس و افسردگی، عفونت های پوستی و قارچی، درمان و جلوگیری از ریزش مو، بهبود کیفیت خواب و یک آرامبخش قوی و موثر اشاره کرد.

استفاده از رایحه لوندر در رایحه درمانی و همان آروماتوراپی به عنوان یکی از ارزان ترین و موثر ترین راه های درمان انواع بیماری های روحی و روانی، تسکین سردردها، افسردگی و خستگی های روحی و تقویت اعصاب و پاکسازی فشارهای عصبی امروزه به شکل بسیار قابل توجهی مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

شما میتوانید در رایحه درمانی از طریق استفاده از اسانس لوندر در شکل های متنوع مانند،انواع عود های دست ساز، اسانس های جامد و مایع و انواع صابون ازآنها به شکل بسیار مفیدو مطلوبی استفاده کنید.

استفاده از اسانس لوندر در خانه و محیط کار

از دنیای صنعتی امروز، بیشتریت نوع و شکل استفاده از انواع گیاهان به شکل صنعتی و تجاری است و کمتر به دیگر اشکال آن پرداخته می شود، گیاه لوندر ( اسطوخودوس) نیز در این قاعده مستثنی نبوده و بیشتر شکل استفاده تجاری از این گیاه در صنعت، به صورت استفاده از رایحه آن است.

رایحه لوندر به عنوان یکی از معروف ترین و پرکاربردترین رایحه های صنعتی و تجاری جهان شناخته می شود که شکل اسانس آن جز پرکاربردترین و کارآمدترین های این گیاه پر خاصیت است.

استفاده از رایحه این گیاه در صنعت آرایشی وبهداشتی جهت تهیه و تولید انواع ادکلن، عطرهای زنانه و مردانه، اسناس های بهداشتی، لوازم آرایشی و بهداشتی و تهیه انواع صابون های گیاهی و صنعتی و… بسیار مورد توجه سازندگان و تولید کنندگان این نوع محصولات است.

اما یکی از مهم ترین و کارآمدترین شکل استفاده از رایحه لوندر استفاده از اسانس لوندر ( اسطوخودوس) در گام اول به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند با شکل انتشار در محیط خانه و یا محل کار باعث توازن و از بین بردن انواع سموم مخرب محیط و مضر برای ما باشد.نوع استفاده بهینه در این شکل می تواند به صورت استفاده از اسانس سوز و یا سوزاندن روغن این گیاه در اسانس سوز و یا انواع عود های سالم دست سازو استفاده از انواع شمع لوندر باشد.

اسانس گیاه لوندر به عنوان یک آرامبخش در محیط خانه و محل کار شما می تواند در بسیاری ازموارد گوناگونی از قبیل؛ تقویت اعصاب، کاهش اضطراب و استرس، تشدید صلح و روابط عاطفی، توازن انتشار انواع انرژی های مثبت و مفید، بهبود کیفیت خواب، تقویت انرژی های روحی و روانی، باز کردن افکار و تقویت تمرکزمورد اســتفاده شما قرار بگیرد.

استفاده از اسانس لوندر

استفاده از انواع شمع لوندر، عود لوندر، خوشبوکننده لوندر در انواع و شکل های متنوع و گوناگون و انواع مختلف استفاده ازهرکدام از این محصولات، هرکدام به نوعی می توانند در انتشار خواص لوندر مفید وکارآمد باشند.

در شکل تولید اسانس لوندر از شیوه تقطیر استفاده می شودکه این نوع از اسانس قابلیت های متنوعی در شکل های مختلف بهره برداری نیز است.به عنوان مثال می توان از شکل این نوع اسانس، تهیه انواع لوسیون های بهداشتی، لوازم آرایشی، در صنایع غذایی به عنوان انواع طمع دهنده و تهیه انواع دمنوش ها و نوشیدنی ها و غذاهای معطر مورد استفاده قرار می گیرد.

امادر کنار موارد عمده ی استفاده از اسانس لوندر که گفته شدف میتوان به برخی موارد دیگر نیز مانند؛ ترکیبات این اسانس با برخی دیگر از روغن های گیاهی مانند روغن بادام و نارگیل برای ترمیم و تقویت مو و رشد مو، درمان انواع سوختگی ها، قارچ های والتهاب های پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

لوندر، یک خوشبو کننده، یک عطر، یک ادکلن

اگر شما هم جز کسانی هستید که خوشبویی خود و محیط زندگی ( خانه و محل کار) برایتان بسیار مهم است و در کنار این موضوع در انواع رایحه ها لذت می برید و از علاقه مندان استفاده از انواع ادکلن ها، عطر ها و رایحه های خوشبو هستید، بدون شک استفاده از رایحه لوندر می تواند برای همیشه در ذهن شما به عنوان یک ادکلن، یک عطر و یا یک خوشبو کننده ماندگار باشد.

امروزه برای همه ما استفاده از انواع دئودرانت ها، عطرها، ادکلن ها و… درشکل های گوناگون و بسیار متنوع صنعتی به وفور در دسترس است.انواع مختلف و بسیار متنوع ازین محصولات که هرکدام برای منظوری خاص تهیه تولید شده اند، عطرهای برای یک مهمانی، عطرهای برای یک مراسم و ….

عطر لوندر را به جرات می توان درمیان همه این محصولات به تنهایی و یا درکنار ترکیب این رایحه با دیگر محصولات ورایحه ها، به عنوان یکی از قوی ترین ، معروف ترین و مشهورترین رایحه های مورد استفاده در این صنعت نام برد.

شما براحتی میتوانید با استفاده از اسانس لوندر درکنار فواید بسیار زیاد آن از رایحه خوشبو و خاص آن نیز به طرز قابل توجهی بهره مند شوید.

اما در پایان ، نکته ای که همه ما می بایست درکنار فواید هرمحصول در نظر بگیریم، مضرات آن محصول است، بدون شک هیچ محصولی با داشتن فواید بسیار، بدون عوارض و مضرات خاص خود نیست. پس توصیه می شود که اولا در هنگام استفاده از هر نوع محصولی جنبه تعادل در استفاده از آنها را به شکل قابل قبولی حفظ کنیدوثانیا و نکته مهمتر اینکه قبل از استفاده حتما ار مضرات و عوارض آن نیز به به صورت کامل آگاه شوید.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |