فواید اسانس کاج

فواید اسانس کاج در انواع پاکسازی های محیط خانه و محل کار و همچنین استفاده از اسانس کاج برای درمان برخی بیماری ها از طریق رایحه درمانی

اسانس کاج امروزه مصارف بسیار متنوع و گوناگی در لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین مصارف دارویی و صنعتی دارد. طرز تهیه این محصول به روش هایی مانند گلاب گیری و یا از طریق انواع روش های صنعتی می باشد.

اما یکی از مهمترین و اساسی ترین مصارف این محصول استفاده از چوب درخت کاج برای تهیه اسانس جهت بکارگیری در تولید انواع ادکلن، انواع عطر های و بسیاری از لوازم آرایشی است.

رایحه کاج با توجه به نوع ساختار خود در هنگام فرآیند تولید اسانس دارای خواص بسیاری است، از بین بردن خستگی و تشدید شادابی، یکی از مهمترین این خواص است.

امروزه از این محصول به دلیل خاصیت میکروب زدایی و همچنین خاصیت ضد باکتریایی موجود در آن، در انواع لوازم بهداشتی و آرایشی مانند انواع شامپوها، انواع صابون، لوسیون بدن، انواع مواد شوینده و… بکار گرفته می شود.

اما اگر شما نیز به دنبال موادی طبیعی برای پاکسازی خانه و یا محل کار خود هستید که دارای کمترین عوارض شیمیایی و سمی باشند و در کنار آن، شما از آن محصول در جهت دیگر موارد نظیر درمان برخی بیماری های جسمی و حتی برخی بیماری های روحی نیز استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از این محصول پر کاربرد و بسیار دوستداشتنی است. اما نکته ای باید در نظر بگیریم این است که همه مواد درکنار خواص خود، دارای عوارضی متعدد نیز هستند که لازم است، با آگاهی کامل نسبت به استفاده از هر کدام ازین محصولات اقدام کنید.

اسانس کاج چیست و چگونه تهیه می شود

اسانس کاج از قسمت های از برگ های سوزنی شکل این درخت پر تعداد در دنیا تهیه می شود،بدون شک شما هم با این درخت و برگ های سوزنی شکل آن مواجه شده و با لمس برخی برگ های سوزنی شکل این درخت متوجه رایحه بسیار تند آن شده اید.

این رایحه می تواند برای برخی از افرادخوشایند و برای برخی دیگر نیز ناخوشایند باشد. اما نکته ای مهم اینجاست که اسانس پر طرفدار و پر خواص کاج از همین رایحه و از همین درخت تهیه می شود.

نحوه تهیه اسانس کاج از طریق تقطیر است، بدین گونه که مقدار معین از برگ های سوزنی این درخت را با کمی آب در حالت بخار سخت قرار داده و حاصل تقطیر را به عنوان اسانس مورد استفاده قرار می دهند.

برخی از کاربردهای این محصولبه صورت استنشاقی که می تواند از طریق رایحه درمانی توسط انواع اسانس سوز مورد مصرف قرار بگیرد:

برای گردرش خون مفید است و محرک بسیار خوبی برای سیستم عصبی بشمار می رود.این یک محصول انرژی زا و ضد خستگی های روحی و جسمی است، این محصول از آنجایی که یک ضد التهاب قوی است برای درمان برخی بیماری های پوستی و همچنین برخی بیماری های روحی و انواع افسردگی ها می تواند مفید باشد.

فواید اسانس کاج

شما می توانید با استفاده از انواع اسانس سوزها از این محصول در روش آروماتوراپی ویا همان رایحه درمانی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، بدین صورت که مقداری از این اسانس را در اسانس سوز ریخته و با انتشار رایحه آن در محیط خانه و یا محل کار خود از بسیاری از خواص این محصول بهره لازم را ببرید.

برخی از فواید اسانس کاج در رایحه درمانی را می توان اینگونه نام برد:

تقویت حافظه

پاکسازی ذهن و محیط از انواع انرژی های منفی

رفع انواع خستگی های روحی و جسمی و احساس کرختی

بهبود در سرماخوردگی به دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی بسیار بالا

از بین برنده تنش های عصبی، انواع استرس ها و فشار های عصبی و روانی

اسانس کاج تسکین دهنده مفید برای درد های مفصلی

این محصول در کنار خواصی که گفته شد می تواند در شکل دیگر کاربرد خود به عنوان یک مسکن قوی برای دردهای مفصلی، مانند درد زانو، آرتوروز و بیماری های روماتیسمی باشد.

این محصول با توجه به شکل و ساختار ضد التهابی خود می تواند به عنوان یک مسکن بسیار قوی و در عین حال طبیعی عمل کند.گاهی با استفاده از این محصول شما می توانید درد ناحیه مورد نظر خود را کاهش داده و یا برای همیشه آن درد را از بین ببرید و در روند درمان خود به طرز چشمگیری موفق باشید.

اما همانطوریکه گفته شد هر محصولی در کنار خواص و فواید مختلف خود می تواند دارای عوارضی نیز باشد، این محصول نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گاهی دارای عوارضی مانند خارش پوست و یا گاهی بروز برخی التهاب های پوستی می تواند باشد.

پس توصیه می شود با آگاهی کامل نسبت به عوارض هر محصول از آن استفاده کنید.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *