خواص چای ماسالا برای لاغری

خواص چای ماسالا برای لاغری و افزایش مقاومت، درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم مقاومت بدن در مقابل انواع بیماری ها

یک ترکیب فوق العاده از انواع ادویه و گیاهان با طبع گرم در کنار یکدیگر، یک نوشیدنی بسیار محبوب، پرخاصیت و خوش طمع با نام ماسالا را خلق کرده اند. این نوشیدنی با طبع گرم که ساخته کشور هندوستان است دارای فواید ارزشمندی است که دانستن درباره آن می تواند برای هرکسی مفید و جالب باشد.

درابتداباید بگوییم که چای ماسالا را بیشتر به عنوان یک دمنوش خواهیم شناخت که در ترکیب چندین گیاه و ادویه و شیر تهیه می شود. که به دلیل داشتن کالری بسیار بالا می تواند به عنوان یکی از موارد مورد استفاده در کاهش وزن افراد مورد استفاده قرار گرفته و کمک کننده باشد.

اما این دمنوش پر خاصیت از چه ترکیبی تشکیل شده و طرز تهیه آن چگونه است؟و دارای چه نوع خواصی برای بدن و سلامت آن است؟ آیا استفاده از چای ماسالا می تواند برای کاهش وزن مفید باشد؟ برای پاسخ به این پرسش ها با ما در این پست همراه باشید.

چای ماسالا، این دمنوش خوش رنگ و خوش طمع با طبع گرم از ترکیب رازیانه، جوز هندی، میخک، چوب دارچین، شیر، زنجبیل، هل، فلفل سیاه، عسل، ستاره‎ای بادیان و آب ولرم تهیه میشود.

اما طرز تهیه آن دربه شکل های گوناگونی است که شاید به نوعی این مسئله را کمی پیچیده میکند اما در شکل کلی طرز تهیه چای ماسالا با ترکیب مواردی که گفته شد است، که چای ماسالا را به عنوان یک نوشیدنی گرم، تند و دارای خواص بسیار متعدد و گوناگون معرفی کرده است.

خواص چای ماسالا برای لاغری

چای ماسالا به عنوان یکی از نوشیدنی های پر کالری معرفی و شناخته شده است که به دلیل داشتن خاصیت چربی سوزی کمک کرده و همچنین به دلیل استفاده از پروتئین شیر در آن به کاهش حس گرسنگی و ایجاد حس سیری در افراد کمک بسیاری می کند که همین موضوع می تواند به روند کاهش وزن در برخی افراد به صورت کلی موثر واقع شود.

این نوشیدنی به دلیل داشتن فلفل سیاه و ادویه های تند دیگر مانند زنجبیل و دارچین به طرزقابل قبولی در روند چوبی سوزی و از بین بردن چربی های مزاحم در بدن کمک کرده و زمانی که شما از چای ماسالا به عنوان یک میان وعده استفاده میکنید، حس گرسنگی افراطی شما تا حدود بسیار زیادی بر طرف خواهد شد.

چای ماسالا به شکل کلی در ترکیب خود از دو نوع شیر استفاده می کند که این شیر میتواند شیرگاو و یا به شیر سویا باشد که در هر دونوع آن مقدار قابل توجهی پروتئین وجود دارد که می تواند باعث سیری و رفع حس گرسنگی در افراد شود که همین موضوع می تواندبرای افرادی که دارای رژیم های خوراکی برای کاهش وزدن هستند بسیار کمک کنده باشد.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که مصرف این نوشیدنی به تنهایی می تواند به عنوان یک معجزه گر در کاهش وزن در افرا کمک کننده باشد، بلکه استفاده از این نوشیدنی در کنار انجام ورزش و دیگر فعالیت های روزانه و همچنین بهره گیری از انواع رژیم های صحیح غذایی می تواند به شکل قابل قبولی در روند کاهش وزن موثر باشد.

خواص چای ماسالا برای لاغری

اما چای ماسالا در کنار خاصیت کاهش وزن دارای خواص گوناگون و بسیاری برای سلامت بدن و تقویت سیستم مقاومت بدن است که آشنایی با این خواص خالی از لطف نیست که ما در اینجا به برخی از خواص این نوشیدنی اشاره میکنیم:

چای ماسالا برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی : وجود میخک و زنجبیل در این چای به شکل قابل قبولی می تواند در بهبوبد روند درمان سرماخوردگی و گلو درد در افراد کمک کننده باشد، فراموش نکنید که برای درمان این موضوع حمتا این چای را به صورت گرم بنوشید.

افزایش انرژی بدن : در بین گیاهان و ادویه های موجود در ترکیب چای ماسالا،چای سیاه وجود دارد که این چای به دلیل داشتن مقادیرمشخصی از کافئین در بهبود سطح انرژی دربدن نقش موثری دارد.استفاده از چای سیاه در کنار دیگر ادویه های موجود در چای ماسالا از این نوشیدنی یک بمب انرژی زا نیز می سازد که همین نکته نیز میتواند در تقویت سیستم دفاعی بدن نیز بسیار موثر باشد.

رفع برخی التهاب ها در بدن، تنظیم وکنترل فشار خون، هضم آسان غذا ودرمان نفخ، بهبود سلامت قلب و تسکین دردهای قاعدگی از دیگر خواص چای ماسالا محسوب می شوند که این نوشیدنی امکان دارد در درمان مواردی که گفته شد موثر باشد.

طرز تهیه چای ماسالا در خانه :

۱-دانه های هل، دارچین، میخک، فلفل سیاه و بادیان ختایی را با آسیاب به طور کامل آسیاب کنید.

۲-حالا مقداری آب را درون ظرفی ریخته و این پودر شده این ادویه ها رانیز به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید، توجه داشته باشد که این مواد نباید به جوش برسند.چای سیاه را نیز به آن اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبرکنید تا خنک شود.

۳-آنها را از صافی رد کنید.

۴- در پایان می توانید برای هر نوبت استفاده از این نوشیدنی مقداری شیر گاو و یا شیر سویا به آن اضافه کرده وآن را گرم کرده و بنوشید.

سخن پایانی: همانطویکه گفته شد این نوشیدنی دارای فواید وخواص بسیار زیادی است، اما این نکته را نباید فراموش کرد که تمامی نویشیدنی های گیاهی و صنعتی در کنار خواص متعدد خود دارای عوارض نیز هستند که استفاده از آنها نیازمند به شناخت کافی و آگاهی لازم ازآنها و نحوه استفاده و مصرف هرکدام از آنهاست.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |