داستان کوتاه صوتی و دنیای پادکست ها

داستان های کوتاه صوتی ، این دوستداشتنی هایی که امروزه جای کتاب و کاغذ راه به خوبی پرکرده اند

روزی و روزگاری رادیو

در دوران های نه چندان و حتی امروزه نیز مردم برای شنیدن قصه ها ، اخبار
مطالب جالب و … از رادیو استفاده می کردند و همچنان نیز این وسیله پرهوادار
نیز مورداستفاده عموم است.

مردم برای مردم برای شنیدن موسیقی مورد علاقه خود وحتی شنیدن
داستان های کوتاه و بلند به سراغ رادیو می رفتند و از داشتن این وسیله لذت می بردند.

پخش داستان های کوتاه ، قصه های شیرین قدیمی و جذاب از
نویسندگان بزرگ جهان گوش هر شنونده ای را پای بلندگوهای رادیو می کشاند.

چرا که شنیدن داستان های کوتاه صوتی که توسط یک راوی خوش صدا
نقل می شد، لذتی وصف ناپذیر داشت که همه کسانی که به نوعی با
رادیو سروکار داشته اند، به طور حتم این لذت را تجربه کرده اند.

تلفیق تکنولوژی و ادبیات

امروزه وبا پیشرفت تکنولوژی و بروزرسانی برخی ابزارهای رسانه ای و
مدیاها،و همزمان با رشد چشمگیر و بهتربگوییم رشد فراگیر پلتفرم های
شبکه های اجتماعی کمی شکل و فرم انتقال مفاهیم و محتوایی نیز دچار تغییرات
چشمگیری شد.

استفاده از ابزارها و نرم افزارهای بروز برای ساخت محتوای رسانه ای کم کم
جای کتاب و مجالات کاغذی را گرفت.

برای انتقال اخبار، تولیدات محتوایی دیگرکمتر کسی به سراغ کاغذ و شکل کاغذی برود چرا که هم از لحاظ مالی وهزینه ای و هم از لحاظ زمانی به هیچ وجه به صرفه و قابل مقایسه با دیگر ابزارهای بروزشده نیست.

داستان کوتاه صوتی+1

به این ترتیب بسیاری از ناشران و نویسندگان برای معرفی و انتشار
محصولات خود به سراغ ساخت و تولید داستان های کوتاه صوتی ،
داستان های بلند صوتی ، پادکست ها و.. رفتند.

موضوع ساخت این نوع از محتوای رسانه ای امروزه برای بسیاری از ناشران
همانطوریکه گفته شد نسبت به قبل که تولیدات به صورت چاپ و کاغذی بود بسیار به صرفه تر وهمچنین با کیفیت تر نیز بوده است.

همین امر باعث تاسیس ونشکیل وب سایت های فروشگاهی شده که درست
به مانند یک انتشاراتی فعالیت می کنند.

فروشگاه های مجازی محل انتشار داستان های صوتی

امروزه وب سایت ها و اپلیکشن های متعدد و متنوعی برای نشر و معرفی
داستان های صوتی در جهان پدید آمده اند.

با مراجعه به این وب سایت ها براحتی میتوان داستان مورود علاقه خود را پیدا کرده و محتوای صوتی آن (داستان صوتی) را خریداری کرده و به آن گوش داد.

اکنون ناشران دیگر به مانند گذشته فعالیت نمی کنندو شیوه نشر و تولید
آثار ادبی آموزشی خودرا نیز تغییر داده اند، حالا به جرات می توان گفت شما
به عنوان یک مخاطب حالا فقط با یک انتشاراتی با مجوعه ای از کتاب مواجه نخواهید بود.

رقابت بین این ناشران برای هرچه در دسترس قرار دادن محتوای خود
میتواند همه چیز را به سود مخاطبین خود تمام کند.

اما هرگز فراموش نکنیم که شاید به قول برخی از کتاب خوان های حرفه ای لت لمس کاغذ و برگه های کتاب لذتی است که آن را نمیتوان با این نوع شیوه مطالعه تعویض کرد.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *