خواص دمنوش ها

درباره خواص دمنوش ها برای درمان انواع بیماری های جسمی و روحی و همچنین برای تقویت سیستم مقاومت بدن بیشتر بدانیم

دمنوش ها از دیرباز تا به امروز به عنوان یکی از مهمترین و پرکاربردترین داروها برای درمان انواع بیماری های جسمی و روحی و روانی انسان ها مورد استفاده قراره گرفته اند.

دمنوش ها از حاصل استفاده از یک یا ترکیب چند گیاه به اشکال گوناگون و بسیار متنوعی تهیه و تولید می شوند.

دمنوش ها را می توان در قالب درمان کننده ها، تقویت کننده ها و مسکن ها نام برد. که هرکدام از آنها در کنار خواص درمانی موجود می توانند با ترکیب دیگر گیاهان دارویی خواص دیگری را نیز داشته باشند.

درگذشته اجداد و با توجه به کمبود امکانات موجود در حیطه درمان، و همچنین فقدان داروهای شیمیایی که در حال حاضر در داروخانه و مراکز درمانی موجود هستند، بیشتر درمان ها از طریق گیاهان دارویی و با استفاده از ساقه، برگه، ریشه و گاهی عطر و رایحه و میوه ها و … انواع گیاهان دارویی انجام می شد.

درکنار این داروهای گیاهی استفاده از برخی مواد دارویی تهیه شده از برخی حیوانات اهلی که بیشترین کارایی را در آن دوران داشتند، نقش مکمل این داروها را نیز ایفا می کردند.

درگذشته از این گیاهان و ترکیب آنها برای درمان انواع بیماری های جسمی ( گوارشی، استخوانی، پوستی و..) وهمچنین درمان بسیاری از بیماری های روانی (انواع سردردها، میگرن، انواع افسردگی ها و.. ) نیز استفاده های فراوانی شده است، که تا همین امروز نیز این کاربردها به شکل ها و انواع گوناگونی نیز همچنان مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به روند پیشرفت علم، صنعت و تولیدات داروهای شیمیایی رقابت تنگاتنگی بین تولیدکنندگان داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی صورت گرفت.که حالا بعد از گذشت چندین سال، برخی بر این باورند که همچنان میتوان برای درمان انواع بیماری ها از همان داروهای گیاهی ( طب سنتی) استفاده کرد و باوری بر استفاده از داروهای شیمیایی ندارند.

اما بطورکلی درباره این مضوع میتوان اینگونه گفت که؛ نقش پیشرفت علم و کشفیات بشر را در کنار تجربه های مفید گذشتگان نمیتوان نادیده گرفت و این دو در کنار هم می توانند کارایی بیشتر و مفید تری داشته باشند.

خواص دمنوش ها

آشنایی با برخی از خواص دمنوش ها

اسامی برخی از دمنوش هابه طور کلی برای گوش ما بسیار آشنا هستند، ما خواسته و یا خواسته به دلیل سبک خاص زندگی ایرانی خود، از انواع این محصولات خوش رنگ و خوش ترکیب، در انواع طعم های مختلف استفاده کرده ایم.

اما در اینجا می خواهیم با فواید برخی از آنها به صورت مختصر آشنا شویم و از نوع کاربرد هرکدام از آنها به شکل کوتاه آشنایی مختصری داشته باشیم.

دمنوش آویشن؛ مناسب برای اعصاب، معده و هاضمه.بالا برنده فشارخون، تقویت کبد و کلیه

دمنوش بابونه؛ بهترین آرامبخش، ادرارآور قوی، ضد تب و لرزاز بین برنده انگل، یبوست، سردرد، سنگ مثانه، بلغم و صفرا.

دمنوش بهارنارنج؛ نشاط آور، تقویت کننده قلب،اعصاب، نیروی جنسی، رفع دلپیچه و گاز معده،تسکین دهنده دردهای عصبی

دمنوش پونه؛ پونه به عنوان یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک هاست، رقیق کننده خون، ادرارآور، خلط آور، صفرابر،انرژی زا و مفید برای درد سینه و نفخ، مفید برای به تاخیرانداختن عادت ماهیانه در بانوان

دمنوش چای ترش ؛ یک داروی مفید ضددیابتی، کاهش دهنده فشارخون و خنک کننده بدن

ما دراینجا تنها به چند مورد کوتاه به عنوان نمونه از انواع خواص دمنوش ها اشاره کردیم، این نوشیدنی های مفید که هرکدام ازآنها، همانطوریکه گفته شد می توانند دارای فواید درمانی بسیار گوناگونی باشند.

شما نیزمــیتوانید براحتی و با تهیه هرکدام از این گیاهان دارویی ( البته با شناخت کافی نسبت به مورد و طریقه مصرف هرکدام) در خانه خود از نوشیدن دمنوش های گیاهی خود نهایت لذت را ببرید.

اما این نکته را فراموش نکنید، بدون شک برای تهیه این دمنوش ها نیازمند به ظروفی خواهید بود که پیشنهاد ما استفاده از انواع فلاسک های شیشه ای دمنوش ساز، و انواع ماگ های شیشه ای مناسب نوشیدن انواع دمنوش ها است.

شما میتوانید با استفاده از این ظروف بسیار زیبا نهایت لذت از ترکیب انواع این گیاهان دارویی را درکنار رنگ های منحصربه فردهرکدام را ببرید.ظروف شیشه ای دوجداره مورد استفاده در انواع فلاسک های شیشه ای می توانند حرارت لازم را برای نگهدای و همچنین شکل و فرم این محصول می تواند به عنوان یک فلاسک تراولینگ ( قابل حمل) برای شما بسیار مفید و کارآمد باشد.

شما نیز اگر از علاقه مندان به استفاده از انواع دمنوش ها هستید، پیشنهاد میکنیم برای نوشیدن این نوشیدنی های خاص از ظروف شیشه ای استفاده کنید، که برای تهیه هرکدام این محصولات شامل؛ فلاسک شیشه ای دوجداره و ماگ شیشه ای مخصوص دمنوش می تواند به فروشگاه اینترنتی بازینام مراجعه کرده و نسبت به خرید آسان و تحویل درب منزل این محصولات اقدام کنید.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *