فواید اسانس قهوه

فواید اسانس قهوه را در صنایع غذایی می توان به عنوان یکی از پرطرفدارترین موارد محسوب کرد، بدون شک قهوه یکی از پرطرفدارترین های جهان است

قهوه یکی از خوش طعم ترین و در عین حال یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان است که در جهان دارای طرفداران بسیاری است. کمتر کسی را در جهان می شناسید که نام این نوشیدنی را نشنیده باشد و یا طمع تلخ ولی دلربای آن را تست نکرده باشد.

قهوه در فرآیند تهیه و تولید خود در انواع گوناگون و در شکل های متنوعی تهیه و تولید می شود که امروزه در کافی شاپ ها، رستوران ها و انواع دکه های فروش قهوه از انواع آن،تنوع بسیار بالایی در تهیه انواع نوشیدنی ها نیز بهره برداری می شود، که هرکدام از این نوشیدنی های تهیه شده از قهوه هم دارای طرفداران، فواید و خواص گوناگون خود هستند.

قهوه در شکل ابتدایی خود و پس از انجام فرآیندهای تهیه برای مصرف، دارای خواص بسیار متعددی است که در این پست میخواهیم هرکدام از آنها در قالب فواید اسانس قهوه در صنایع غذایی و به صورت کلی در آروماتراپی ویا همان رایحه درمانی ازطریق شمع و از طریق استفاده از این اسانس در انواع اسانس سوزها اشاره کنیم.

همانطوریکه از نام این محصول مشخص است، این اسانس از خود دانه های قهوه و در جریان فرآیند تولید آن، تهیه می شود.رایحه کم نطیر قهوه که می تواند بطور کلی تداعی کننده بسیاری از خاطرات، از بین برنده برخی خستگی های روحی و همچنین باعث ایجاد شادابی در ذهن و حتی جسم ما باشد.

در ذهن خود فضای یک کافی شاپ،یک رستوران و یا یک پاتوق برای قرارهای ملاقات های خود برای دیداربا کسی که دوستش دارید، برای دیدار با دوستان صمیمی خود، برای یک ملاقات کاری و رسمی، برای یکی دورهمی و …را تجمس کنید. عطر و رایحه موجود درآن فضا، بعد از مدت ها می تواند در ذهن شما تمام آن دیدارها و خاطراتشان را تداعی کند.رایحه ای که بیشتر در آن فضا بوده و در ذهن شما ثبت شده، حتی بعداز سال ها می تواند اگر مجدد به مشام شما برسد این دوران و خاطراتش را برای شما زنده کند. پس نقش رایحه ها در باید جدی گرفت.

یکی از رایحه هایی که شاید بخاطر استفاده عموم و بسیار بالا از آن به صورت پیش فرض در ذهن ما حک شده است، به مشام رسیدن همین رایحه قهوه در کافی شاپ ها، رستوران ها و .. است. گرچه به دلیل مصرف و استفاده از این نویشدنی رایحه ی آن درفضای این نوع اماکن به طورکلی وجود دارد، اما با کمی تامل می توان بسادگی دریافت که هربار آن می تواند برای ما تازگی و لذت خاص خودش را داشته باشد. این یکی از خواص مهم قهوه است، زنده کننده ای که هیچ وقت کهنه نمی شود.

فواید اسانس قهوه

فواید استفاده از اسانس قهوه را می توان در جهت ایجاد سرزندگی، شادابی، از بین برنده ی انواع خستگی های روحی و جسمی و همچنین یک آنتی آلرژی بسیار قوی و موثر و یک اشتهاآور محسوب کرد که می تواند در درمان برخی بیماری های گوارشی مانند حالت تهوع و استفراغ و درمان اسهال از آن استفاده کرد.

یکی از نکات بسیار مهم و خواص کم نظیر این محصول همانطوریکه گفته شد خاصیت آنتی آلرژیک بسیار قوی آن است که میتواند در بهبود سلامت ریه، پیشگیری در انواع سرطان، کاهش التهاب، کاهش حساسیت و اضطراب برای بدن ما بسیار موثر باشد.

در برخی از موارد از این اسانس برای درمان برخی التهاب های مفاصل و استخوانی نیز استفاده می شود که به گفته برخی در درمان این نوع بیماری ها نیزتا حدود بسیاری موثر بوده است.

فواید اسانس قهوه

این اسانس در شکل ظاهری خود دارای رنگ زرد شفاف و دارای غلظت زیاد و رایحه ای بسیار قوی و خوش بو است. از این رایحه بسیار دلبرا و پرطرفدار شما می توانید به شکل آروماتراپی و یا همان رایحه درمانی از طریق استفاده از شمع های معطر و انواع اسانس سوزها استفاده کنید.

برای این منظور شما می توانید از انواع شمع های تهیه شده از پارافین گیاهی ترکیب شده با اسانس قهوه که امروزه در شکل های گوناگون و متنوعی نیز در بازار موجود هستند استفاده کنید.

یکی دیگر از انواع استفاده اسانس قهوه در رایحه درمانی را میتوان به استفاده از این محصول از طریق اسانس سوزها اشاره کرد. شما می توانید بسادگی مقداری معین و مورد نیاز خود را در اسانس سوز ریخته و از فواید اسانس قهوه و انتشار رایحه دلپذیرآن در محیط نهایت لذت را ببرید.

اگرشماهم از علاقه مندان به استفاده از روش آروماتراپی و یا همان رایحه درمانی در درمان برخی بیماری هاو یا برخی پیشگیری های لازم هستید، می توانید از این اسانس پر طرفدار در روش هایی که گفته شد به شکل مطلوب نهایت لذت و بهره را ببرید.

اما در پایان لازم به ذکر است که تمامی عناصردارای خواص و فواید گوناگون درکنار این موارد دارای مضرات و عوارضی نیز هستند که اسانس قهوه نیزدر کنار فواید و خواص خود دارای برخی عوارض مانند ایجاد واکنش های آلرژیک برای برخی افراد باشد که پیشنهاد می شود با آگاهی کامل و صحیح از این محصول استفاده کنید.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *