روانشناسی پول”

برای ثروتمند شدن باید نداشته هاتو ببینی ، دیدن نداشته ها انسان رو در مسیر ثروت قرار میده.

پول فقط دلار و پونده. سریع باید بجنبیم، مشکلات کشور رفته رفته داره زیاد میشه ،موفق ها چیزی به اسم تعطیلی رو نمیفهمن و درک نمیکنن و دائما دارن تلاش میکنن پس ما هم برایم وفق شدن بایدتلاش کنیم

تو تعاریف جامعه شناسی پول رو ابزاری میدونن برای اینکه خدمتی احساسی یا کالایی رو باهاش تبادل کنن.

ابزار ارزشی است که دولت ها وملت برای اون میذارن.

ارزش پولِ ما فقط تو کشور خودمون ارزش داره که جدیدا دیگه برای خودمونم ارزشی نداره.

اگر پولی که بابت کاری که انجام میدی، کمکت نکرد و ارزش افزوده بیشتری به کارِت بدی خدمت کردی ولی پول نگرفتی. پول همیشه باید ارزش افزوده ایجاد کنه، پول باید خلاقیت به ما بده، پول باید به ما جون بده.

پول بذر میوه نیست که بخوریمش.

هر وقت پول دستت میاد باید سرزمین های زیادی رو بذر بپاشی نه اینکه بری یه چیزی بخری و حال کنی.

زندگی انتخاب امتداد جاودانگیه؛ یعنی استعداد انتخاب جاودانگی.

زندگی یه ظرفیته که میتونیم دست به انتخاب بزنیم تا جاودانه بشیم. انسان مستعد انتخابِ جاودانگیه.

پول ابزاریه که ظرفیتِ وجودیِ انسان رو تقویت میکنه. در انتخاب ها مکمل و کمک کننده ست و میتونه ارزش افزوده ما رو در حوزه جاودانگی ارتقا بده.

پس در حوزه روانشناسی پول: پولی پوله که بتونه استعداد های ما و توانایی و توانمندی‌هایِ ما رو در تقابل با زندگی اجتماعی به مرحله ظهور برسونه، و از اون ارزش افزوده ایجاد کنه و این عین چرخه میمونه.

ما پول میدیم آموزش میبینیم و بعد از اون آموزش، میریم پول در میاریم، اون پول دوباره برمیگرده سر جاش.

ولی ما میریم بابت خیلی چیزا پول میدیم ولی دیگه برنمیگرده و اینجاس که فقط داریم هزینه میکنیم

روانشناسی-پول-بازینام1
روانشناسی پول

اگر پولی رو به هر چیزی دادی باید به صورت چرخشی برگرده سر جای خودش.

پول زمانی پوله که هر روز بهش اضافه کنیم، ولی ما هر روز داریم ازش کم میکنیم و تبدیل به فیزیک و جنس و عشق میکنیم. پول در خدمت انسان در زندگی ست.

انسان چهار بُعدِ جسم، احساس، روح و روان داره. جالبه پول هم دقیقا این چهار بُعد رو هدف میگیره.

قسمت فیزیکال پول همون سکه و اسکناسه که می‌بینیم.اگر جسمِ این پول رو در مبادلات ردو بدل کنیم، یعنی ( یه چیزی میدیم، یه چیزی میگیریم).

زمانی که داریم پول رو برای خدمتی یا سرویسی از ذخیره گاهمون خارج میکنیم، اول باید احساس خوبی نسبت بهش داشته باشیم.

احساس یعنی چی؟ رنگ آمیزی واقعیت ها رو میگن احساس.

پس احساس قدرت و توانمندی باید برامون ایجاد بشه.

در روانشناسی پول اگر احساس خوبی نسبت به محیط پیرامونت و خودت نداشته باشی، بی اعتمادی و ترس جای افکارت رو میگیره.

اینجا دیگه پول راکد میشه. اینجاس که ما به اصل پول به معنای یک قدرت و شتاب دهنده نگاه نکردیم، بلکه به عنوان یه انبار نگاه کردیم

هرجا احساس خوبی نداریم، فیزیک پول برامون کارکرد داره.چرا هزینه ی مردم بالا میره؟ در قدیم کارتخوان و کارت عابر بانک نبود…آدما ۵۰ هزار تومن تو جیبشون میذاشتن که خییلی پول بود، میخواستن چیزی بخرن، با چشمشون میدیدن چقد میدن و ارضا میشدن.

ولی حالا پولو نمیبینی و همه چی کد شده.میری ۵ جا کارت میکشی، میبینی ۸۰۰ هزار تومن کارت کشیدی.

به خودت میگی اشتباه نشده؟ هر چی فکر میکنی پولو کجا خرج کردی، نمی دونی!! اساس دولتها اینه که قدرت پولو از چشم بردارن.

روانشناسی-پول-ثروت1
روانشناسی پول و ثروت و..

یکی از کدهای طلایی روانشناسی پول؛ اینه که سعی کنید خیلی دیداری پول رو هزینه کنید، این از جنسِ فیزیکال نیست بلکه از جنس اون تصویری که اون احساس برای ما داره.

ما تصویری نداریم، باید تصویر داشته باشیم بعدا هزینه کنیم.

ما برای همه چیز داریم سختی میکشیم، واسه همینه که پول در خدمت ما نیست. و وقتی چیزی رو نبینی دائم خرجش میکنی.

در روانشناسی پول، نگاه نگاهِ ذخیره است. در روانشناسی پول انسان در زندانه، برای هر چیزی هر جا نمیتونه هزینه کنه. در کشور ما ارزش پول همینطور میاد پایین. یعنی ارزش چیزی که دائم داریم بهش اضافه میکنیم توسط سیاست های دولتی داره میاد پایین.

روانشناسی پول نگاهش اینه، تصویر آنچه که داری براش ارزش افزوده و ابزار پول رو استفاده میکنی، باید جلوتر از خود پول در وجودت عجین و سوئیچ شده باشه.

و اگر اگر این تصویر اومد سراغ ما و اون حسو پیدا کردیم، روان میاد وسط و میگه من چیکار کنم تا ارزش افزوده ایجاد کنم؟کسایی که پول کم دارن، میتونن با ارزش افزوده و مهارت خاص به پولشون اضافه کنن.

تو این کشور دیگه نمیشه پول رو پول گذاشت مگر با ارزش افزوده و مهارت… ، پس پول به نفسه از خودش ارزشی نداره، بر اساس این ارزش افزوده هایی که درون ماست، تبدیل به این ارزش میشه و قابل مبادله میشه.

در حوزه روانشناسی پول و کدهای طلایی باید احساس و روانی که به این پول می دیم با ارزش افزوده در مخاطبمون شروع بشه و با ارزش افزوده نیز تموم بشه.

جدا از اینکه مشتریمون، پول میده و کالا وخدمت دریافت میکنه، میتونه مشکلاتش رو نیز حل کنه و دوباره هر جا که گرفتار میشه از نظر پشتیبانی باز به ما مراجعه کنه.

پول زمانی پوله که اون مشتری که این خدمتو گرفته، دائم بهش فکر میکنه و دائم میخواد پول بریزه به حساب ما.

زیبایی روانشناسی پول و کدهای طلایی ازحوزه ی موفقیت مالی اینه که اگر برای ارزش افزوده ایجاد میکنه، به صورتِ اقساطی در مخاطب و مشتری به حساب ما واریز خواهد شد.

پول زمانی پوله که برای تو نقد و برای دیگران نسیه باشه.

در روانشناسی پول نگاه نگاهِ بلند مدته. به همین دلیل  شعاری در امریکا دارن، که میگن اگه ۱۰۰ دلار داشته باشم، ۹۹ تاش و برای تبلیغ هزینه میکنم

برای اینکه جهان اول جهانِ چشم هاست و جهان سوم جهانِ گوش هاست.

جهان اول جهانِ هوش هاست و هوشمندانه عمل می کنند، چون بالاتر از عقله و شرایط رو عمیقا می بینند و درک می کنند.

چرا میگیم پول تو حوضه ی فقراست؟تو منطقه ی پولدارا دنبال پول نگرد…، متاسفانه ما در کشورمون داریم بر عکس انجام میدیم همه ی اینارو.

چیکار کنیم در فرصت زمانِ محدود بتونیم ثروت سالم، مجاز، درست و با ارزش افزوده بالا تهیه کنیم و سگ دو نزنیم و دغدغه نداشته باشیم؟اگر باهوش عمل نکنیم در این غافله و لشکری که داره درست میشه، همه بردگانِ کار خواهیم شد.

مهارتی رو سراغش برین که ارزش افزوده ای که ایجاد میکنه، در دراز مدت برگرده.

مهارتی که یک بار خرج میکنی ولی ۱۰۰ بار به حسابت واریز میشه.

اساس روانشناسی پول در حوزه ی مهارت افزاییه. باید گرون شروع کنیم. هرکسی برای کارش تبلیغ کنه، پولشو بیرون نریخته…

برای چشم ها هزینه کنید تا دست ها برای تو سرمایه جمع آوری کنن.

برای چشم انسانها هدیه بخرید، این هدیه رو با دست هاشون بهت بر میگردونن.

حوزه روانشناسی پول در امریکا آدمارو سرزمینِ مین میدونه و این مهارت هاست که مین هارو خنثی میکنه و وقتی تونستی چیزیو خنثی کنی، حالا میتونی عبور کنی.

( تبلیغ ، مارکتینگ و برندینگ، خنثی کردنِ این آدمهای صعب العبوره). از موارد بسیار مهم در تبلیغ اینه که اول باید ذات تبلیغو بشناسیم.

نویسنده : الهام منفرد

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *