نوشیدن چای

لذت نوشیدن چای و آشنایی با خواص و فواید این نوشیدنی پرطرفدار بین ما ایرانی ها برای سلامتی بدن

شاید برای شما هم جالب باشد تا بدانید که چای در کناربرخی مضراتی که دارد و تنها به دلیل اینکه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین نوشیدنی ها بین ما ایرانی ها محسوب می شود می تواند به عنوان یک نوشیدنی پر فایده برای ما به حساب بیاید.

اما این نکته رو هم فراموش نکنیم که این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار تنها در بین ما ایرانی ها صاحب این نوع محبوبیت نیست و در بسیاری از کشورها به عنوان یکی از نوشیدنی های پر طرفدار به حساب می آید.

در جوامع کنونی بسیاری از مردم طرفدار انواع نوشیدنی ها هستند که در این بین نوشیدن قهوه و چای به دلایل خاص بالای هرکدام، جز پر مرصرف ترین و پر طرفدارترین ها هستند.

ما اغلب اوقات از این نوشیدنی برای کاهش استرس ها، خستگی ها، سرحال شدن، آرامش و.. در موقعیت های گوناگون استفاده می کنیم.

این نویشدنی دلچسب به عنوان یکی از پایه های اصلی در انواع پذیرایی ها نیز همیشه بوده است و در برگذاری بسیاری از رسوم ما ایرانی ها، چای به عنوان یکی از مقش های اصلی حضوری چشم گیر دارد.

اما در این پست می خواهیم کمی درباره فواید نوشیدن چای در کنار دیگر مضرات آن برای شما بگوییم.

وقتی پای فواید بسیاری از نوشیدنی های گیاهی به میان می آید بحث کاهش وزن به عنوان یکی از مهمترین خواسته ها همیشه مطرح می شود.چای نیز به توجه به خاصیت های موجود در خود می تواند به عنوان یکی از کاهش دهنده های وزن باشد اما اینکه این نکته ای به تنهایی مورد تایید است را نمی توان بطور کامل تایید کرد.

اما در برخی از تحقیقات انجام شده مشخص شد که چای به دلیل کالری بسیار پایین خود وهمچنین تامین کافی آب بدن در کنار ورزش می تواند به عنوان یکی از مهمترین عوامل کاهش وزن دربین افراد باشد.

نوشیدن چای

کاهش التهابات : یکی دیگر از فواید این نوشیدن چای سیاه به دلیل داشتن کافین موجود در آن و خاصیت آنتی اکسیدانی در خود می تواند به طرز موثری در کاهش التهابات کمک کند.

هضم گوارشی و خاصیت ضد سرطانی در کنار تاثیر مستقیم بر روی سلامتی پوست و مو را می تواند از دیگر موارد در فواید و خاصیت نوشیدن چای دانست.

تاثیر چای بر روی قلب: چای سیاه به دلیل داشتن خاصیت ضد اکسیدانی خود با عنوان به فلاونوئیدها می تواند در سلامت قلب نیز موثر باشد.این نوع ماده آنتی اکسیدانی ( فلاونوئید) را بیشتر میتوان در انواع میوه ها و سبزیجات و انواع شکلات تلخ یافت.

مصرف منظم این مواد می تواند به کاهش کسترل خون، تنظیم فشار خون بالا، تنظیم سطح گلیسیرید کمک بسیاری کند.

افزایش تمرکز : کافئین می تواند در افزاش تمرکز و کاهش انواع استرس نقش بسیار مهمی را داشته باشد.چای سیاه نیز دارای کافیئین و اسید آمینه مطلوبی است که می تواند باعث ایجاد آرامش و در کنار آن باعث ایجاد تمرکز در افراد شود.

افزایش سطح انرژی و نیروی محرک قوی با نوشیدن چای، برای همه ما پیش آمده است که با در هنگام خستگی، یا داشتن استرس نوشیدن یک فنجان چای می تواند هم به عنوان یک مسکن قوی وهم به به عنوان یک نیروی محرک برای ما باشد.

چای به دلیل ایجاد گردش خون مناسب در بدن باعث شادابی، تحرک، تامین انرژی و همچنین تسکین برخی درد ها در بدن ما می می شود.

اما اینکه چای یک مسکن است و یا یک محرک نکته است که آن را می توان اینگونه بیان کرد، که چای در انواع مختلفی کشت و تولید می شوداما نوع تهیه و مصرف هرکدام به نوعی مشترک و به صورت دم کردن آن است، چای سیاه را می توان درهنگام دم کشیدن و به اصطلاح به عنوان چای تازه دم آن را به عنوان یک محرک معرفی کرد، اما هرچقدر که از زمان دم کشیدن آن بیشتر بگذرد خاصیت آن از محرک به مسکن تبدیل می شود.

فراموش نکنیم که تمامی مواد غذایی اعم از انواع نوشیدنی ها و خوراکی درکنار تمامی خواص و فوایدی که دارند بدون شک دارای مضراتی نیز هستند که در صورت عدم حفظ تعادل در مصرف هرکدام از آنها و همچنین نداشتن اطلاعات کافی نسبت به شیوه مصرف، میتوانند برای بدن ما بسیار مضر و یا حتی گاهی دارای عواقب جبران ناپذیری نیز باشد.

پس پیشنهاد می شود، برای مصرف هرگونه مواد خوراکی و نوشیدنی با آگاهی کامل نسبت به خواص و مضرات هرکدام و با حفط تعادل در مصرف، از آنها استفاده کنید.


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

2 دیدگاه

عادل · مهر ۱۱, ۱۳۹۶ در ۲:۲۶ ب٫ظ

admin · مهر ۱۱, ۱۳۹۶ در ۲:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *