فواید صابون زردچوبه برای صورت

فواید صابون زردچوبه برای صورت را بطور کلی میتوان در تغذیه سالم، شادابی و ضد جوش های سر سیاه و آثار آنها و رفع آکنه تعریف کرد.

همه ما بطور کلی از فواید زردچوبه این ادویه پرخاصیت، پر مصرف و پر طرفدار تا حدود بسیار زیادی آشنا هستیم و این ادویه را به خوبی می شناسیم، ادویه ای با رنگ بسیار زیبا و دلبرای زرد که در همه خانه ها و آشپزخانه برای انواع پخت و پز و تهیه انواع خوراکی ها مورد استفاده قرار میگیرد.

اما این ادویه در کنار فواید خوراکی خود دارای خواص بسیار درمانی در شیوه های مختلف و متعدد در شکل درمانی و نوع مصرف آن است که یکی از آنها را می توان به تهیه صابون های گیاهی با منشاء این ادویه پرخاصیت اشاره کرد.

امروزه و با توجه به نوع و سبک انواع زندگی های شهری و به نوعی سبک زندگی مدرن در جریان عادت زندگی های ما، شیوه نظافت و مراقبت از پوست نیز به شکل قابل توجه ای مورد بررسی عموم مردم قرار گرفته است.

استفاده از انواع شوینده های شیمیایی که هرکدام از آنها نیز با توجه به نوع، جنس و برند دارای تنوع بسیار بالایی نیز هستند. همین موضوع دست مصرف کنندگان چه در انتخاب و چه در مصرف این نوع محصولات به طرز چشمگیری باز گذاشته است که آمار بالای مصرف این نوع شوینده ها گواه بر همین موضوع دارد.

اما در کنار استفاده از محصولات شوینده شیمیایی و صنعتی، استفاده از انواع صابون های گیاهی با توجه به ساختار طبیعی و ارگانیک آنها تا حدود بسیار زیادی می تواند بدن ما ازآسیب های احتمالی موجود در استفاده مکرر از شوینده های صنعتی و شیمیایی تا حدود زیادی دور کند.

از طرفی صابون های گیاهی به دلیل استفاده از مواد کاملا طبیعی در تهیه و ساخت آنها در نوع بهداشت و نظافت پوست و بدن ما نیز می توانند نسبت به دیگر محصولات شوینده قوی تر عمل کنند.

صابون های گیاهی به دلیل استفاده از انواع روغن های گیاهی مانند؛ روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون و… در ترکیبات اصلی خود، در کنار سلامت و بهداشت پوست می توانند خواص درمانی بسیار زیادی نیز داشته باشند.

یکی از صابون های گیاهی منحصربه فرد و بسیار پرخاصیت و پر طرفدار صابون گیاهی زردچوبه است که ما در اینجا به اختصار و تا حدوی به فواید صابون زردچوبه برای صورت و پوست بدن اشاره خواهیم کرد.

فواید صابون زردچوبه برای صورت

صابون گیاهی زردچوبه پوست صورت را احیا و آن را تغذیه و شاداب می کند،استفاده از این صابون باعث درخشنگی و روشنی پوست صورت شده و در جهت درمان انواع جوش های صورت و آثار باقی مانده از آنها بر روی پوست بسیار موثر است.از فواید صابون زردچوبه برای صورت می توان به جلوگیری از خشکی و ایجاد رطوبت مطلوب برای صورت اشاره کرد.

زردچوبه به دلیل داشتن ویتامین E در ترکیبات خود به بازشدن منافذ پوست کمک کرده ونقش بسیار مهمی از بین بردن انواع باکتری ها، آکنه و انواع التهاب های پوستی دارد.

یکی دیگر از فواید صابون زردچوبه برای صورت و پوست بدن،درمان خشکی پوست است، خشکی پوست یکی ازدغدغه های اصلی است که می تواند برای همه ما تا حدود زیادی کلافه کننده و آسیب رسان باشد، این محصول با استفاده از ترکیبات مفید موجود در زردچوبه به درمان و رفع خشکی پوست تا حدود بسیار زیادی کمک می کند.

فواید صابون زردچوبه برای صورت :

لایه بردار قوی پوست و از بین برنده سلول های مرده

رنگ پوست را باز و روشن کرده و لکه های پوستی را حدود زیادی از بین می برد.

محافظ قوی پوست در برابر انواع گرد و غبار و مواد آلاینده

از بین برنده جای زخم، جای جوش، و ازجای سوختگی های سطحی پوست

مانع از رشد موهای زائد

به دلیل خاصیت ضد التهابی خود باعث تقویت پوست وایجاد جریان قوی خون در بدن شده و انواع درد ها نیز التیام می دهد

جلوگیری از سرطان پوست به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی

درمان جوش صورت از فواید صابون زردچوبه

اگر شما هم جز کسانی هستید که به دلیل جنس و نوع پوست خود از انواع جوش ها ( جوش های چرکی،جوش های سرسیاه و .. ) کلافه شده اید و این موصوع باعث آزارشده شده، پیشنهاد ما استفاده از انواع صابون های گیاهی از جمله استفاده از صابون گیاهی زردچوبه است.

عمدتا انواع جوش های صورت بر روی هرنوع پوستی ظاهر می شود و این موضوع دلایل گوناگون و مختلفی دارد که از ممهترین آنها میتوان به چربی بیش از حد پوست صورت، خشکی بیش از و یا عدم نظافت صحیح اشاره کرد.

صابون گیاهی زردچوبه به دلیل داشتن خاصیت درمانی در جهت از بین بردن انواع باکتری های ( تجمع باکتری) و درمان انواع جوش های سرسیاه و چرکین و همچنین جوش های چرب صورت می تواند یکی از موثر ترین راه های درمان برای جوش های صورت شما باشد.

استفاده از این صابون در کنار درمان انواع جوش صورت و آکنه، التهابات پوستی را بر طرف کرده و با تنظیم چربی و رطوبت،تغذیه مناسب احیا دوباره پوست، شادابی وتازگی رابه پوست شما هدیه می دهد.

شیوه استفاده از این نوع صابون ها نیز بسیار ساده است، شما میتوانید از این نوع صابون ها به مانند دیگر صابون ها در هنگام استحمام و یا شستشوی صورت خود استفاده کنید.

اما این نکته را فراموش نکنید که قبل ازاستفاده از این نوع صابون، حتما از نوع جنس پوست خود آگاهی لازم را کسب کنید و احیانا درصورت داشتن بیماری خاص، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی اینکه؛ تمامی محصولات شوینده چه در قالب گیاهی و شیمیایی در کنار فواید و خواص گوناگون خود دارای عوارضی نیز هستند که برای رفع این موضوع نیاز به داشتن آگاهی لازم نسبت به نوع استفاده صحیح از آنهاست، پس برای استفاده از این محصولات پیشنهاد می شود که با آگاهی کامل صورت بگیرد.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *