طرز تهیه میوه خشک در خانه را میتوان به عنوان یکی از خوشمزه ترین راه های کسب درآمد در خانه محسوب کرد که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد

طرز تهیه میوه خشک

میوه خشک ویا همان چیپس میوه ای یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین خوراکی های است که در بین همه اقشار دارای طرفداران بسیاراست. این خوشمزه های خشک شده امروزه و به دلیل استقبال خوب از آنها به عنوان یکی از شغل های پر طرفدار و پر درآمد نیز محسوب می شوند.

ما در این مقاله درباره خواص و همچنین طرز تهیه و کسب درآمد از میوه های خشک را برای شماخواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

امروزه استفاده از انواع تنقلات در تمام محیط ها و در هرزمان و مکان به عنوان یکی از وعده ها و میان وعده های غذایی محسوب می شود.استفاده از انواع تنقلات مضر و غیر طبیعی گرفته تا استفاده از انواع آجیل و تنقلات خانگی و … همگی به نوعی در برنامه غذایی خوراکی ما گنجانده شده اند که به باور بسیاری عدم استفاده از آنها برای هرکدام از ما به نوعی سخت و اجتناب ناپذیر شده است.

اما ازآنجایی که استفاده از انواع تنقلات غیر طبیعی و مضر می تواند در دراز مدت مشکلات حاد گوارشی و زمینه انواع بیماری های گوارشی را در بدن ما ایجاد کند، پیشنهاد بسیاری از پزشکان و کارشناسان حوزه مواد غذایی و تعذیه استفاده از تنقلات خانگی به مانند انواع کیک، انواع آجیل و میوه و میوه های خشک شده و یا همان چیپس های میوه ای است.

میوه خشک یک نوع محصول غذایی است که از میوه‌های تازه با حذف آب ساخته می‌شود. این فرایند باعث تقویت طعم و بوی میوه شده و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.
مزیت‌های مصرف میوه خشک شامل حجم کمتر، حمل و نقل آسان‌تر، دسترسی راحت و عدم نگرانی از فاسد شدن در مقایسه با میوه‌های تازه است. همچنین، این نوع محصولات به عنوان گزینه‌ای سالم برای جابجای لذت پروتئین هستند.

طرز تهیه میوه خشک

برای همه ما داشتن سبک زندگی سالم و برنامه غذایی بسیار مفید یک امر ضروی است که همه ما برای حفظ سلامت بدن و دستگاه گوارش خود و همچنین تامین ویتامین های ضروری و مورد نیاز بدن نیازمند به رعایت یک برنامه سلامت هستیم.

اگرشما هم به دنبال یک برنامه غذایی پراز ویتامین و با ارزش هستید، استفاده از میوه خشک را در برنامه غذایی خود حتمن لحاظ کنید.کالری و انرژی بالا، داشتن انواع ویتامین های A، B1، B3، B6، و املاحی چون آهن، منیزیم، کلسیم، سدیم، مس، پتاسیم و منگنز و منبعی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها وفیبر همگی را می توانید در انواع میوه های خشک براحتی پیداکنید.

ازآنجاییکه ارزش غذایی این محصول در کنار تامین کالری مفید و انرژی بسیار بالاست، این محصول را به عنوان یک میان وعده مولتی ویتامین معرفی میکنیم.

استفاده از میوه های خشک به دلیل شکل خوراکی و دسته بندی آن در قالب تنقلات می تواند یکی ازگزینه های مناسب برای افراد و کودکانی باشد که میانه خوبی با خوردن میوه های تازه ندارند.

به عنوان مثال استفاده از انواع خشکبار و میوه هایی چون انجیر،آلبالو کشمش، می تواند باعث تقویت و درمان موارد زیر شود:

۱-جلوگیری از کم خونی

۲-استحکام استخوان ها و درمان یبوست

۳-تقویت بینایی

۴-بهبود دستگاه گوارش

استفاده از برگه زردآلو و برگه هلو این خوشمزه های پرطرفدار دربین میوه های خشک شده، سرشار از ویتامین C ، ویتامین A و آنتی اکسیدان بسیار قوی است.

درمان دیابت با استفاده از برخی میوه های خشک مانند:

  • سیب
  • توت خشک
  • آلو شابلون
  • خرما خشک

از دیگر فوایدو خواص میوه های خشک شده درکنار تامین انرژی و انواع ویتامین های مورد نیاز بدن ، بطور کلی می توان به، سلامتی قلب، رژیم لاغری و درمان و کنترل انواع بیماری های استخوانی، کبد چرب و.. اشاره کرد.

برخی دیگر از خواص و فواید تعدادی دیگر از میوه های خشک شده :

درمان کبد چرب:

  • گریپ فوروت
  • آوکادو
  • بلوبری
  • توت خشک

استفاده از انواع میوه های خشک برای درمان بیماری هایی چون: فشار خون ، یبوست، پوست و مو، افزایش انرژی، کلیه و مجاری ادراری و…

طرز تهیه میوه خشک

استفاده از فر: استفاده از این روش نیازمند آگاهی داشتن و انتخاب درست برخی میوه هایی است که مناسب باشند.برای انجام این کار شما می بایست در گام اول شما میوه های مناسب را انتخاب کرده و سپس آنها را به اندازه مناسب و دلخواه برش زده و داخل فر قرار دهید.

اما این نکته را در هنگام خشک کردن میوه ها از طریق فر هرگز فراموش نکنید که زمانی میوه ها را خارج کنید که آب آنها خشک شده باشد.

استفاده از نور آفتاب: یکی از مناسب ترین و در عین حال طولانی ترین روش های خشک کردن میوه ها از طریق قرار دادن آنها مقابل گرما و نور خورشید است که برای این منظور شما میتوانید میوه های انتخاب شده خود را برش داده و در مقابل گرما و نور آفتاب قرار دهید.

استفاده از دستگاه میوه خشک کن:یکی از بهترین و مناسب ترین و در عین حال سریع ترین و کارآمدترین روش های تهیه میوه خشک، استفاده از دستگاه میوه خشک کن است، که فرآیند خشک کردن میوه ها با توجه به نوع میوه، حجم و اندازه آنها از ۲۴ الی ۴۸ ساعت بطول می انجامد.

اگر شماهم جز کسایی هستید که علاقه مند به تولید و مصرف میوه های خشک شده است، هم اکنون می توانید با روش هایی که گفته شده، این محصول را براحتی در خانه خود تهیه کنید و آن را به فروش برسانیدو از این طریق برای خود کسب درآمد داشته باشید.

امروزه و با توجه به مواردی که گفته شد، مصرف این نوع تنقلات می تواند بازار خوب و مناسبی را برای هر تولید کننده این محصول داشته باشد.شما نیز میتوانید با تهیه دستگاه های میوه خشک کن موجود در بازارو تهیه مقداری معین و مشخصی سرمایه برای تهیه انواع میوه و بازاریابی آن به درآمد قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنید.

امروزه بسیاری از خانم های خانه دار و بسیاری ازدیگر افراد روی به این تجارت پر رونق و جذاب آورده اند که می تواند نوید بخش آینده ی درخشان و پرسود اینر محصول در صنایع مواد غذایی نیز باشد.


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *