درباره اسانس دارچین

درباره اسانس دارچین اینگونه می توان گفت که این اسانس به عنوان یکی از پرخواص ترین و پرکاربردترین اسانس ها جهت درمان انواع بیماری ها استفاده می شود.

دارچین را میتوان به عنوان یکی از قدیم ترین و پرکاربردترین ادویه ها نام برد، این چوب خوشبوی دوستداشتنی که از دیرباز همراه ما در درمان، پخت و پز، تهیه انواع دمنوش ها و … بوده است را به جرات میتوان به عنوان یکی از پرکاربردترین ادویه ها نام برد.

چوب دارچین و یا همان دارچینی که ما از آن استفاده میکنیم از چوب درخت این گیاه تهیه می شود. طبع این چوب گرم و خشک و مزه آن نیز تند و با ته مزه ای کمی شیرین است.

در طب قدیم از چوب معطر این گیاه برای درمان انواع بیماری های التهابی، تنفسی و به عنوان یک آنتی باکتریال بسیار قوی استفاده می کردند.

دارچین به دلیل داشتن ماده ای موثر و درمانی به نام سینامالدئید که یک ماده میکروب زدا، ضد التهاب و ضد عفونت و انگل کُش قوی است، در زمان بروز انواع بیماری های التهای و عفونی بسیار مورد استفاده طبیبان قدیم بوده است.

از همین رو گیاه دارچین و یا همان چوب معطر دارچین را میتوان به عنوان یک آنتی باکتریال و یک ضدالتهاب بسیار موثر و قوی معرفی کرد که در درمان این نوع بیماری کاربردهای بسیار متنوع و مختلفی نیز دارد.

اما در کنار مواردی که به صورت اجمالی درباره خواص درمانی دارچین گفته شد، این ادویه پرکاربرد خواص دیگری درشکل های دیگری نیز دارد که یکی از آنها، درمان از طریق تهیه اسانس دارچین است.

درباره اسانس دارچین بسیار میتوان گفت، یکی از مهمترین این موارد استفاده از این اسانس برای گردش خون مناسب در بدن و کاهش چشمگیر استرس و اضطراب وشاداب کننده قلب است.

برخی از فواید اســتفاده از دارچین :

دارای خاصیت آنتی اکسیدانی،ضددیابت، ضد التهاب،ضدانگل، جلوگیری از بیماری های قلبی و سلامت عصبی، ضد آلزایمر و پارکینسون.

درباره اسانس دارچین و فواید آن

اسانس دارچین رامیتوان با توجه به خاصیت های بسیار زیاد و متعدد این گیاه دوستداشتنی، به طور کلی، به شکل یک درمانگر آرامبخش و ضد استرس و کاهش دهنده بسیار موثر در انواع اضطراب ها، درمانگر و بهبود دهنده انواع بیماری های تنفسی، و پاک کننده و ضد عفونی کننده بسیار قوی محیط دانست.

رایحه موجود در این اسانس یکی از محرک های بسیار قوی برای ازبین بردن انواع خستگی های روحی و جسمی است، اسانس دارچین را میتوان به جرات به عنوان یکی از محرک های قوی برای شادابی و از بین برنده ی انواع افسردگی ها دانست.

شما از اسانس دارچین میتوانید به شکل آروماتراپی (رایحه درمانی) در درمان انواع بیماری ها به صورت مفید استفاده کنید که برای این منظور می توانید از انواع عود دارچین و یا از طریق استفاده از اسانس سوز از فواید بی نظیر و بسیار زیاد رایحه دارچین بهره مند شوید.

درباره اسانس دارچین

درکنار مواردی که درباره اسانس دارچین گفته شد، استفاده از این محصول به عنوان یک محافظ در مواد غذایی و همچنین تولیدات صنایع غذایی نیز کاربردهای بسیاری دارد.این محصول باتوجه به خاصیت آنتی باکتریالی بسیارقوی موجود در خود، به عنوان یکی از محافظت کننده ها و نگهداران برخی مواد غذایی استفاده می شود.

همچنین ازین محصول برای درمان انواع بیماری های پوستی و درمان انواع قارچ ها و التهاب های پوستی نیز استفاده می شود.

نکته ای که ما در این پست میخواهیم کمی بیشتر به آن بپردازیم، مسئله درمان انواع بیماری های روحی و جسمی از طریق آروماتراپی و یا همان رایحه درمانی توسط اسانس دارچین است.

راه های استفاده از این اسانس در آروماتراپی ( رایحه درمانی ) را میتوان به شکل استفاده از اسانس سوز و یا عودهای دست ساز دارچین معرفی کرد.

استفاده از رایحه اسانس دارچین را در گام اول می توان به عنوان یک منجی برای درمان افسردگی های روحی قلمداد کرد. استفاده از رایحه دارچین تا حدود بسیار زیادی می تواند ذهن شمارا شاداب نگه داشته و انواع خستگی های روحی و جسمی را از شما دور کند.

استفاده از این محصول به شکل قابل توجهی میتواند برای قلب شما مفید باشد، خاصیت شاداب کننده و محرک جریان های خون در قلب می تواند به شکل چشمگیری انواع بیماری های روحی، استرس و اضطراب ها را از شما دور کند.

برای استفاده مفید از این محصول در آروماتراپی کافی است تا مقداری ( به اندازه مورد نیاز) از این محصول را داخل اسانس سوز ریخته و انتشار رایحه آن در محیط خانه و یا محل کار خود در کنار درمان لذت ببرید.در ضمن به این نکته نیز باید اشاره کرد که رایحه اسانس دارچین را در کنار کلیه موارد درمانی که گفته شد، میتوان به عنوان یکی از خوشبو کننده های بسیار پرطرفدار نیز مورد استفاده، معرفی کرد.

اگه شما هم از علاقه مندان به استفاده از انواع آروماتراپی ( رایحه درمانی ) ویا استفاده از انواع اسانس های خوشبو کننده محیط هستید، پیشنهاد می کنیم استفاده از این اسانس پرطرفدار را فراموش نکنید.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *