صابون گیاهی

صابون گیاهی محصولی طبیعی و تهیه شده از محصولات ارگانیک می باشد که مصرف آن می تواند برای پوست و درمان برخی بیماری های پوستی موثر باشد

شستشوی صحیح و استفاده از مواد پاک کننده مناسب برای ما همیشه جز اصلی ترین و واجب ترین نیاز ها و دغدغه ها محسوب می شود.پوست بدن ما به دلیل اینکه در طی روز و شب وبه دلیل انواع فعالیت ها و موقیعت های کاری و شغلی در معرض انواع بیماری ها، میکروب ها، باکتری و ویروس ها و… قرار دارد، به صورت مداوم نیازمند به مراقبت از انواع پاکسازی و شستشوهای مناسب است. از همین روز صابون از دیرباز به عنوان یکی از مواد مناسب برای شستشوی دست و صورت و بدن ما تا به اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

پوست بدن به دلیل ماهیت خود، نوع و سبک زندگی ها و مشاغل موجود در محیط زندگی ما، همانطوریکه گفته شد به صورت مداوم نیازمند به مراقبت است، اما در شکل این نوع مراقبت نیز گاهی نیازمند به آگاهی کامل نسبت به نوع پوست، گاهی نوع بیماری و ها و شکل مراقبت لازم به تغییرات کلی و استفاده از انواع شوینده های متفاوت خواهد بود.

صابون ها نیز در شکل و مواد سازنده خود به مانند دیگر محصولات شوینده دارای انواع و شکل های متعدد و ساخته شده از مواد گوناگونی نیز هستند که یکی از کارآمد ترین و خاصیت ترین نوع آنها صابون گیاهی است.

این نوع صابون از مواد طبیعی ( ارگانیک ) تهیه می شوند و به دلیل ساختار این نوع تولید و با توجه به نوع گیاه مورد استفاده در هرکدام ازآنها، دارای خواص گوناگون و منحصربه فردی هستند.

صابون گیاهی به دلیل داشتن گلیسیرین انواع خشکی پوست که اکثر مواقع بعد از شستشو با دیگر صابون ها در پوست ایجاد می شوند که همین موضوع نیز باعث گلایه بیشتر افرادی است که از نوع دیگر صابون ها استفاده می کنند را از بین می برد و نرمی و لطافت خاصی را به پوست می دهد.

صابون گیاهی محصولی کاملا طبیعی است که به دلیل استفاده از مواد گیاهی و طبیعی بکار رفته در آن یکی از بهترین و موثرترین گزینه ها برای شستشو و نظافت انواع پوست و درمان برخی بیماری های پوستی دست و صورت است که می تواند به شکل قابل قبولی در جهت درمان و نظافت موثر واقع شود.

خواص صابون گیاهی برای پوست

صابون گیاهی به دلیل استفاده و بکارگیری انواع چربی های کاملا طبیعی و ارگانیک مانند، روغن زیتون، روغن بادام، روغن کرچک، روغن آرگان و روغن نارگیل و …به شکل قابل ملاحظه ای دارای خواص بسیار زیادی برای نرمی پوست و جلوگیری از خشکی های بعد از شستشو است و در کنار این موارد دارای عوارض بسیار کمتری در مقابسه با دیگر صابون های تولید شده با مواد شیمیایی است.

همین نکته را میتوان به عنوان تنها وجه تفاوت بین این محصول و دیگر انواع صابون ها نیز دانست چرا که ساختار تولید هرکدام ازآنها در واقع یکی است و تنها استفاده از این نوع روغن های گیاهی کفه ترازو را به نفع صابون گیاهی سنگین تر می کند.

صابون گیاهی

برخی از فواید و خواص استفاده ازصابون گیاهی :

پرهیز از آسیب به محیط زیست به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی

سفید کننده و روشن کننده پوست

محافظت از پوست در برابر انواع بیماری ها و عارضه های پوستی و انواع قارچ ها و باکتری ها

درمان انواع عارضه های پوستی و قارچی و پاکسازی پوست از انواع بیماری های باکتریایی

التیام دهنده جوشهای میکروبی پوست، درمان خارش های پوستی

از بین برنده جوش و ترمیم جای آن بر روی پوست صورت

مرطوب کننده و جلوگیری خشکی پوست دست و صورت

لایه بردار طبیعی و محافظ قوی برای حفظ پوست، جوان کننده پوست

برطرف کننده خشکی و ترک های پوستی

امروزه وبا توجه به نیاز مردم و وجود انواع بیماری ها برخی عوارض به دلیل نوع سبک زندگی و نوع مشاغل موجود، شکل درمانی نیز به طرز قابل توجه ای نیز در این زمینه گسترده تر شده است. از همین روی شما برای استفاده از انواع این نوع محصولات می توانید با توجه به نوع جنس پوست ( پوست چرب، پوست خشک، پوست معمولی و پوست حساس ) و یا نوع بیماری پوستی خود به سراغ انواع صابون گیاهی رفته و با توجه به نوع نیاز خود و ضمن داشتن آگاهی لازم از نوع محصول از آنها استفاده کنید.

این نوع محصولات با توجه به نوع گیاه و نوع روغن های بکار رفته در هرکدام که باعث تنوع بسیار بالایی در انواع این محصولات نیز می شود که همین موضوع میتواند دست شما در انتخاب هرکدام از این نوع محصولات تا حدود بسیار زیادی باز بگذارد.

در این اینجا به صورت کلی به برخی از انواع گیاهان مورد استفاده در تولید انواع صابون گیاهی به صورت مختصراشاره می کنیم:

صابون گیاهی زردچوبه، بابونه، بادام،سدر،گل ختمی، زیتون، جوانه گندم،  آلوئه ورا، کالاندولا، چنار، کاج، نعنا، رزماری، گل سرخ و…..

اما سخن پایانی اینکه پیشنهاد می شود برای استفاده از هرکدام از این محصولات با توجه به شناخت کامل نسبت به نوع و جنس پوست و نیاز اصلی ازآنها سعی بر انتخابی درست و دقیق داشته باشیم و این نکته را نیز فراموش نکنیم که تمامی محصولات و مواد این چنینی درکنار داشتن فواید گوناگون خود، دارای عوارضی نیز هستند که برای بر طرف کردن این موضوع نیازمند به آگاهی کامل ازعوارض احتمالی هرکدام از این محصولات با توجه به نوع و جنس پوست شما است.

اینستاگرام بازینام


بازینام

وب سایت بازینام | بازینام مجله فرهنگ ، ادب و هنر |

1 دیدگاه

محمد خالقی · مهر ۳۰, ۱۳۹۶ در ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام
فرم دانلود میشه ولی باز نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *